نوشتن و به اشتراک گذاری اهدافتان

مطالعات بسیاری وجود دارد که تایید می‌کند که کسانی که اهداف بهتر و صعودی دارند ، افرادی هستند که منافات زیادی با جهان کسب و کار ، ورزش و غیره ندارند .
این چیزی است که شما ممکن است بدانید ، اما با این حال لازم است بگوییم که نه تنها اهداف بلکه یادداشت برداری از آن‌ها بسیار مهم است .

این فرایند دو امتیاز دارد : اول اینکه ، زمانی که شما چیزی را می‌نویسید ، ارتباط قوی‌تری با مغزتان برقرار می‌کنید پس با نوشتن ، امکان ساخت اهدافتان را در ذهنتان محکم‌تر کرده‌اید . دوم اینکه ، داشتن اهداف نوشته شده درجایی تنها را هیست که باعث می‌شود شما از اهمیت اهداف مهم‌ترتان باخبر باشید و هرگز آن‌ها را فراموش نکنید حتی اگر آن را به سال آینده واگذار کرده باشید .
در واقع مطالعات تایید می‌کند افرادی که اهداف برتر خود را نوشته اند چند برابر بهتر از افرادی که هدف دارند ولی آن‌ها را جایی ننوشته اند ، عمل می‌کنند .
زمانی که شما قصد نوشتن می‌کنید ، دیگر اهمیتی ندارد که اهدافتان را روی یک تکه کاغذ بنویسید و یا در کامپیوترتان ، اما به خاطر داشته باشید که زمان ثبت این اهداف را نیز یادداشت کنید .
در اینجا یک نکته وجود دارد : یک راه ساده برای ذخیره سازی اهداف نوشته شده تان اینست که آن‌ها را برای خود ایمیل کنید . شما می‌توانید این کار را در هر سال انجام دهید و هرزمانی که احتیاج به اصلاح یا تجدید نظر آن‌ها داشتید به راحتی می‌توانید اهدافتان را در صندوق ورودی ایمیلتان پیدا کنید .
دومین چیزی که ممکن است شما در مورد اهدافتان ندانید آنست که اشتراک گذاری اهدافتان با دیگران شانس دستیابی به این اهداف را افزایش می‌دهد . دلیلش هم آنست که ، زمانی که شما اهدافتان را با اشخاص دیگر به اشتراک می‌گذارید احساس مسئولیت بیشتری می‌کنید .
به نظر من ، خانواده و دوستان نزدیک بهترین افرادی هستند که می‌توانید اهدافتان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید . شما اغلب آن‌ها را می‌بینید و به اندازه‌ی کافی با آن‌ها احساس راحتی می‌کنید و اگر شما به هر دلیلی دستیابی به هدف‌هایتان را از دست بدهید و یا تنبلی کنید و یا هر چیز دیگری … مسلماً مشکلی پیش نخواهد آمد و شما چیزی را از دست نداده‌اید و می‌توانید از نو شروع کنید .

2 نظرات
  1. محمود می گوید

    سلام. ممنون از تلاشتون برای نوشتن مطالب مفید.
    در مورد این مقاله ، از اینکه اهداف را به کس دیگه ای بگیم زیاد موافق نیستم. توی سمیناری شنیدم که اگر اهدافی که توی ذهنمون داریم و برایش ذوق داریم را به کسی بگیم اون تحسین آنها باعث می شود که حس تلاشمون تا حدی ارضا شود و تلاشمون کمتر بشه. اما با پنج موردی که در عکس نوشتید موافقم.
    با تشکر. ۹۳.۱۰.۲۹

  2. حمید مرجانی می گوید

    در مورد گفتن ایده جدید به خانواده اصلا موافق نیستم. چون اغلب خانواده بخاطر اینکه خودشان قبلا در مورد آن ایده به اندازه کافی تحقیق نکرده‌اند و شناخت کافی ندارند، ایده شما را چرت می‌خوانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.