ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی

همه ما سخت کار می کنیم تا کسب و کار خودمان را بسازیم .ما از عرق هایمان و تمام اشک هایی که می ریزیم ، استفاده می کنیم تا یک چیز فوق العاده را بسازیم . بالاخره بعد از یک روز سخت کاری و یا زمانی که خشمگینانه در صفحه کلید خودتان تایپ می کنید ، ممکن است با تعجب از خودتان بپرسید که در نهایت پایان این بازی به کجا می رسد ؟واقعا به دنبال چه چیزی هستید ؟ آیا علامت نئون درخشانی به شکل کلمه « خروج » وجود دارد که مسیر و هدف نهایی شما را نشان بدهد ؟

ارزش کسب و کار شما

 

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی4

 

برای اکثریت کسب و کارها ، هدف نهایی این است که در نهایت این کسب و کار را به کارآفرین دیگری که می خواهد به سود حاصل از فروش آن برسد ، بفروشد . جای تاسف دارد که اکثر ما حتی نمی دانیم که ارزش کسب و کار مان چه مقدار است ، و یا حتی نحوه فروش آن را نمی دانیم و گاهی نمی دانیم که اصلا قابل فروش هست یا نه ؟! ما سال ها بود که معاملات خودمان را در فضای کسب و کار آنلاین ، متمرکز کرده بودیم و با یک گروه آرام اما گرسنه از سرمایه گذارانی سر و کار داشتیم که به دنبال خرید دیجیتالی محصولات هستند .

تقاضا برای دارایی های سودآور دیجیتالی ، چنان افزایش یافته است که کارگزاران ما توانسته اند در یک لیست ۵۰۰۰ شرکته به مدت دو سال ، در هر دو بار در جایگاه زیر ۵۰۰ ام قرار بگیرند . بنابراین ما می توانیم با اعتماد به نفس بگوییم : بله ، در واقع یک علامت ” خروج ” برای کسب و کار شما وجود دارد .

در پایان این مقاله شما به این نکته پی خواهید برد که کسب و کارهای آنلاین ، چه ارزشی دارند ، خریداران به دنبال چه چیزی هستند ، و این که شما چگونه می توانید مبلغ دلاری کلانی را بابت محتوای وب سایت خودتان ، نرم افزار به عنوان یک سرویس ( SaaS ) یا فروشگاه های تجاری به دست آورید .
( ممکن است که شما هم متوجه شده باشید که کلمه « آژانس » را در پاراگراف آخر نیاورده ایم . فروش از طریق آژانس های دیجیتال ، به طور باور نکردنی ای مشکل است ؛ برای انجام این کار ، شما باید قدرت خودتان را به حداکثر میزان ممکن برسانید . کار با سایر انواع فروش های دیجیتالی ، به مراتب آسان تر است . )

سوالی که احتمالا برایتان پیش می آید !

اگر شما فروشگاه دیجیتالی خودتان را که دیگر می خواهید از آن خارج شوید را ساخته اید ، اولین سوالی که برایتان پیش می آید ، احتمالا این است : ” این فوق العاده به نظر می رسد ، اما چگونه می توانم یک برچسب قیمت واقعی را بر روی آن چه که ایجاد کرده ام ، قرار بدهم ؟ ” ما پاسخ این سوال را به شما خواهیم گفت اما ابتدا بیایید در مورد این که چرا شما در حال حاضر در یک موقعیت عالی قرار گرفته اید ، صحبت کنیم .

چرا سئو به عنوان یک منبع ترافیک ارزشمند برای کالاهای دیجیتالی مطرح است ؟

 

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی5

 

جذاب ترین منبع ترافیک برای افرادی که در کسب و کارهای آنلاین شرکت می کنند ، سئو است . مزیت سئو این است که هنگامی که شما در اثر استفاده از آن در یک رتبه بندی عالی قرار گرفته اید ، می توانید بدون این که تلاش خاصی بکنید ، برای چند ماه ، ترافیک خودتان را حفظ کنید و این بر خلاف کمپین های پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)، مانند تبلیغات فیس بوک است که نیاز به نظارت روزانه دارند تا اطمینان حاصل شود که هیچ اتفاق عجیب و غریبی برای رتبه شما نیفتاده است و ضمنا لازم نیست که هزینه زیادی هم صرف کنید .

بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر

یکی از حیاتی ترین نکات برای اداره یک تجارت موفق آنلاین ، بهینه سازی برای موتور های جستجو می باشد . متاسفانه خیلی از شرکت ها ، هزینه های زیادی را برای طراحی وب سایت خودشان صرف می کنند ، اما اهمیت بهینه سازی برای موتور های جستجو و بازاریابی اینترنتی را فراموش می کنند و در نتیجه ، وب سایت آن ها در رتبه ی پایینی از موتورهای جستجوگر قرار می گیرد و در نتیجه ، مشتریان آن ها برای پیدا کردنشان باید به سختی تلاش کنند .

حالا بیایید برسیم به آن چیزی که برای کسب و کار شما اهمیت دارد .

حقیقتا چگونه کسب و کارهای آنلاین قیمت گذاری می شوند ؟

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی1

 

 

چگونگی ارزیابی کسب و کارها ، یک مسئله رایج در کارگزاری ما است و ما ، یک ابزار ارزیابی خودکار ایجاد کرده ایم که ارزش کسب و کار شما را بر آورد می کند و مخاطبان ما با همه پروژه های مختلف ، آن ها را مورد استفاده قرار می دهند .

شما در بطن هر ارزیابی ای ، یک فرمول نسبتا پایه را خواهید دید :

به میانگین ۱۲ ماهه سود خالص خودتان نگاه کنید . این رقم به طور معمول ، بین ۲۰ تا ۵۰ برابر سود متوسط ۱۲ ماهه برای کسب و کارهای آنلاین سالم و سودآور خواهد شد . همانطور که به عدد ۵۰ برابر نزدیک تر می شوید ، باید بتوانید نشان دهید که کسب و کار شما واقعا قابل دفاع است ( بعدا در این مورد در مقاله صحبت خواهیم کرد ) . برخی از کارگزاران بممکن است از فرمول EBITDA 2x یا ۳x استفاده کنند ، که نشان دهنده درآمد قبل از سود ، مالیات ، و استهلاک است .

واقعا تفاوت زیادی بین این دو فرمول وجود ندارد و این که از کدام یک از آن ها استفاده کنید ، به سلیقه شما بستگی دارد ، اما اگر شما با نام تجاری جدیدی برای خرید و فروش کسب و کار آنلاین شروع به کار کرده اید ، بهتر است که از قبل بدانید که چگونه کارگزاران مختلف ، کسب و کارها را قیمت گذاری می کنند .

پیشنهاد ما

ما ارزیابی های هر چند ماهه را ترجیح می دهیم ، زیرا تصویر بزرگ تر و دقیق تری از کسب و کار و روند آن ها را نشان می دهند . این درست مانند این است که شما می توانید گوگل SERP ها را با دانش جستجوگرها ، تحت تاثیر قرار دهید ؛ بنابراین تا زمانی که می دانید به دنبال چه چیزی هستید ، می توانید این فرمول را دستکاری کنید تا به شما ارزیابی بهتری داده شود .

چگونه می توانید شرایط را به نفع خودتان تغییر بدهید ؟

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی2

 

بهترین کار ، این است که خودتان را به جای خریدار قرار بدهید . یکی از سوال هایی که پرسیدن آن در این جا مفید است ، این است که : ” آیا خود من حاضر بودم که کسب و کار خودم را بخرم ؟ چرا ؟ و چرا نه ؟ ” این یک تمرین است که می تواند شما را به سمت تغییر هر چه بیشتر کسب و کارتان سوق دهد .

سود خالص متوسط

شما می توانید به روش های مختلفی سود خالص خودتان را افزایش دهید و یا این که کل هزینه های خودتان را کاهش دهید . این کار برای دارایی های دیجیتالی مختلف ، کمی متفاوت است . برای سایت های محتوا ، هزینه های مربوط به خلق محتوا ، به طور معمول سهم زیادی از هزینه ها را به خودشان اختصاص می دهند . شما می توانید هزینه های مربوط به این کار را با استفاده از محتوا سازانی که کار خودشان را در خانه و به صورت دور کاری انجام می دهند ، کاهش دهید . هزینه های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است برای کسب و کار شما صرف شوند اما واقعا در این کسب و کار ، به آن ها نیازی نیست ؛ به این هزینه ها ، هزینه های اضافی می گویند .

هزینه های اضافی

این ها هزینه هایی هستند که به سود خالص شما تحمیل می شوند اما واقعا برای عملی شدن کسب و کارتان ، به آن ها احتیاج حیاتی ای ندارید . این هزینه ها می توانند مربوط به نوشیدنی ها ، غذا ها یا مسافرت های در حساب کسب و کار ، و گاهی حتی رفتن به کنفرانس های مرتبط با کسب و کار باشد . به عنوان مثال ، رفتن به یک کنفرانس در مورد بازاریابی از طریق ایمیل ، ممکن است یک هزینه ” مورد نیاز ” برای اجرای یک سایت با محتوای بهداشتی نباشد ، در حالی که رفتن به یک کنفرانس منابع ؛ مانند کنفرانس کانتون ، برای عملکرد بهتر یک فروشگاه تجارت الکترونیک ، لازم باشد .

چیزهای دیگری مانند ابزارهای سئو که شما هر ماهه از آن ها استفاده می کنید ، به احتمال زیادی می توانند به کسب و کار اضافه شوند . اغلب مردم ، به طور مداوم نیاز به رشد کسب و کار خودشان ندارند . آن ها ممکن است که یک ماه مشترک شوند ، تمام داده های کلمه کلیدی را که برای مدتی به آن نیاز دارند را بگیرند و سپس وقتی که به کلمات کلیدی بیشتری نیاز دارند ، دوباره برگردند .

یک نکته !

اکثر هزینه هایی که شما می کنید ، هزینه های اضافی نیستند ؛ اما خوب است که این مطلب را در گوشه ای از ذهن خودتان داشته باشید که آن ها قطعا می توانند قیمت فروش نهایی کسب و کار شما را افزایش دهند .

اگر که هزینه ها را قطع نکنید ، چه اتفاقی می افتد ؟

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی3

 

در حالی که معمولا چربی های زیادی وجود دارد که شما می توانید از کسب و کار خودتان برش دهید و آن ها را حذف کنید ، اما باید در مورد این مسئله عاقلانه رفتار کنید . برخی از چیزهایی که می توانید آن ها را حذف کنید ، ممکن است که سود خالص شما را بهبود بخشند اما جذابیت کسب و کار شما را به شدت کاهش می دهند .

حمل بار !

یکی از مواردی که ما به وفور در فضای تجارت الکترونیک مشاهده می کنیم ، بسته بندی و حمل تمام خریدهای مشتریان است . آن ها این طور فکر می کنند که با انجام این کار توسط خودشان ، دارند صرفه جویی می کنند ؛ علیرغم این که این مطلب ممکن است درست باشد ، اما این یک راه حل برای جذب خریداران بالقوه نیست . این بسیار جذاب تر است که شما هزینه ای را به یک شخص ثالث که می تواند محصول را برای شما ارسال و حمل کند ، بدهید . باید توجه داشته باشید که خیلی از خریداران ، در حالی تجارت آنلاین خودشان را انجام می دهند که مشغول سفر در سرتاسر جهان هستند و مجبور کردن آنها برای منتظر ماندن در سواحل بالی ، برای چند ماه در فصل زمستان ، کار سخت و طاقت فرسایی است !

نگرانی های شما در آغاز یک کسب و کار

هنگام فروش یک کسب و کار ، لازم نیست که تنها در مورد هزینه ها نگران باشید ، بلکه این که بتوانید به آسانی آن را به یک خریدار وصل کنید و شروع به اجرای آن نمایید ، مهم تر است . حتی اگر سیستم کاری ای که دارید ، هزینه های اضافی ای مانند استفاده از یک شخص ثالث برای رسیدگی را ایجاب می کند ، حتما این کار را بکنید زیرا کسب و کارتان را برای خریداران ، جذاب تر می کند .

طول مدت سابقه کاری

هر چقدر که سابقه کاری ای که می توانید از کسب و کار خودتان نشان دهید ، بیشتر باشد ، کسب و کار شما برای بقیه جذاب تر خواهد بود و این درست مانند این است که کارتان را در یک سطح سود ثابت نگه داشته اید و یا این که دارید روند صعودی ای را طی می کنید . هرچه قدر که کسب و کارتان حرکتی رو به بالا داشته باشد این تاثیر ، چندین مرتبه بیشتر خواهد شد .

چاره کار چیست ؟

علیرغم این که از دست شما برای تغییر مدت سابقه کسب و کارتان کار زیادی بر نمی آید ، اما می توانید برای اقلام مورد نیاز در اوایل کسب و کار خودتان ، سرمایه گذاری بکنید . به عنوان مثال ، اگر شما می دانید که وب سایت شما ، نیاز به یک پیش نمایش بزرگ دارد و شما مدت ۲۴ ماه است که از فروش دور بوده اید ، بهتر است که فورا یک طراحی مجدد بزرگ برای وب سایتتان انجام دهید ، نه این که این کار را به تدریج در طی ۱۲ ماه که کسب و کار شما قیمت گذاری خواهد شد ، انجام دهید .

خرید کسب و کارهای ضعیف

یکی از نکاتی که وجود دارد ، این است که خریداران خاصی هستند که فقط به دنبال کسب و کارهای از رونق افتاده هستند زیرا می توانند آن ها را با تخفیف های کلانی به دست بیاورند و اغلب هم مجموعه مهارت های لازم برای تعمیر آن سایت را دارند . برای این کار شما فقط لازم است که قیمت پایینی را برای فروش در نظر بگیرید تا سریع تر به خواسته تان برسید .

عوامل دیگری که منجر به افزایش فروش می شوند

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی7

 

در حالی که میزان سود و مدت سابقه کاری ، دو عامل اصلی هستند ؛ تعدادی از عوامل کم اهمیت تر هم وجود دارند که می توانند در ابن راه به شما کمک کنند و در طول ۲۴ – ۱۲ ماهی که دارید خودتان را برای فروش آماده می کنید ، می توانید بر روی آن ها کار کنید .

۱. نقاط بحرانی شکست را کم تر کنید

نقاط بحرانی شکست در کسب و کار شما ، آن چیزی است که می تواند بیزینس شما را به احتمال زیادی با شکست مواجه کند . فروش یک کسب و کار که دارای یک یا دو نقطه بحرانی شکست است ، امکان پذیر است اما باید سعی کنید که تا جایی که امکان دارد ، آن ها را به حداقل میزان برسانید .

یک مثال از نقطه بحرانی شکست ، می تواند مربوط به مواقعی باشد که تمامی ترافیک وب سایت شما ، صرفا از طریق گوگل تامین می شود . اگر سایت شما توسط روند به روز رسانی گوگل جریمه شود ، همین می تواند کل ترافیک و درآمد شما را یک شبه بکشد و از بین ببرد . به همین ترتیب ، اگر که شما یک وب سایت وابسته به آمازون باشید و آمازون به طور ناگهانی شرایط خدماتی خودش را تغییر بدهد ، به دلایلی که نمی توانید بفهمید یا حتی وقت ندارید که نسبت به آن واکنش نشان دهید ، کاربری شما مسدود می شود ، و همین مسئله به ناگهان درآمد شما را به صفر می رساند .

معایب داشتن یک منبع تامین کننده واحد برای کسب و کار

در فضای تجارت الکترونیکی ، گاهی ما شرایطی را مشاهده می کنیم که کارآفرین تنها یک منبع تامین کننده دارد که می تواند محصول خودش را از آن طریق تولید کند . حالا چه اتفاقی می افتد اگر که این تامین کننده ، بخواهد که قیمت ها را افزایش دهد و یا به طور ناگهانی و به طور کامل از کار بیافتد ؟ تنوع منابع ترافیک و استراتژی های کسب درآمد چندگانه برای سایت محتوا ، برای بهبود تجارت الکترونیک شما بسیار ارزشمند هستند . هر کسب و کاری دارای نقاط ضعف مربوط به خودش است ؛ وظیفه شما این است که تا آن جا که ممکن است ، این ضعف ها را به حداقل برسانید تا در نظر خریداران ، ارزش کسب و کار خودتان را بالاتر ببرید .

۲. میزان بالای ترافیک

ترافیک بیشتر ، ارتباط زیادی با درآمد بالاتر دارد و در نهایت می تواند سود خالص شما را افزایش بدهد . بسیاری از خریداران ، به دنبال کسب و کارهایی هستند که می توانند آن ها را در هر مرحله از مراحل بازاریابی ، به شدت بهینه سازی کنند . برخی از خریداران هم قادر به افزایش تبدیل با copywriting یا مهارت CRO هستند . اگرچه ترافیک یک وب سایت ، مهم ترین عامل برای موفق شدن آن است اما نباید فراموش کنید که کیفیت ترافیک ، به مراتب مهم تر از کمیت آن است ‌

۳. ایمیل مشترکین

شما تنها با یک کلیک می توانید در فضای بازاریابی اینترنتی ، پول به دست آورید . ایمیل ها اغلب یکی از بزرگترین منابع درآمد شرکت ها به حساب می آیند . این که گفته شود باید از ایمیل استفاده کنید ، خیلی شبیه به گفتن این است که باید ورزش بکنید . همگی موافقند که ورزش کردن ، مفید است و باید این کار را انجام دهند ، اما اغلب افراد هیچ حرکتی برای انجام آن از خودشان نشان نمی دهند . حتی هستند کسانی که لیست ایمیل خودشان را ایجاد می کنند ، زیرا آن ها اهمیت آن را تا حدودی درک کرده اند ، اما هرگز با آن کار مفیدی انجام نمی دهند .

یک پیشنهاد :

بهتر است که فرم واردسازی ایمیل را در صفحات مختلف وب سایت و در محل های قابل دسترس و قابل رویتی در صفحات خودتات جای دهید تا کاربران بتوانند بدون آنکه نیاز به جستجو برای یافتن فرم داشته باشند فرم عضویت شما را پیدا کنند و در آن به سادگی ثبت نام نمایند . فراموش نکنید که کاربرانی که به وب سایت شما مراجعه می کنند اما خرید نمی کنند ، در واقع مشتریان بالقوه شما هستند که شما می توانید با به کارگیری ترفندهای مناسب ، آن ها را به مشتریان بالفعل خودتان تبدیل کنید .

۴. دنبال کردن رسانه های اجتماعی

هر چه قدر که زمان پیش می رود ، نقش رسانه های اجتماعی ، بیشتر می شود اما گهگاه هم می تواند به عنوان یک عامل فوق العاده ناکارآمد عمل کند . بهتر است که از رسانه های اجتماعی خودتان ، به عنوان یک لیست ایمیل “نرم” استفاده کنید . دسترسی شما به رسانه های اجتماعی در مقایسه با لیست ایمیلتان ، کمتر است ؛ و این به دلیل آن است که میزان آلودگی اجتماعی در سیستم های اجتماعی بزرگتر مانند فیس بوک کاهش می یابد . علاوه بر این ، شما صاحب پلتفرمی نیستید که ساخته شده است و این به آن معنی است که هر زمان به دلیل این که از کنترل شما خارج شده است ، می توانید از آن خارج شوید .

۵. تعداد محصولاتی که ارائه می دهید ، چقدر است ؟

کسب درآمد از یک محصول واحد ، تا حدودی خطرناک است . چه اتفاقی می افتد اگر که آن محصول از رونق بیافتد و یا تولید آن قطع شود ؟ چه شما یک فروشگاه الکترونیکی داشته باشید و چه یک سایت محتوای با کسب درآمد از طریق لینک های وابسته داشته باشید ، شما باید چند محصول مختلف را ارائه بدهید . هنگامی که چندین محصول را از طریق وب سایت خودتان تبلیغ می کنید ، برای یک خریدار جذابیت بیشتری ایجاد می کنید .

۶. ساعات مورد نیاز

به خاطر داشته باشید که اکثریت خریداران ، به دنبال پیدا کردن شغل نیستند بلکه آن ها می خواهند که سرمایه گذاری های نقدی خودشان را به طور ایده آلی افزایش دهند . با کار کردن ۴۰-۵۰ ساعت در هفته در یک کسب و کار که واقعا خاص است ، مشکلی ایجاد نمی شود اما این کار ،تعداد خریداران شما را محدود می کند و جذابیت کسب و کارتان را کاهش می دهد .

حقیقتش این است که بسیاری از کسب و کارهای دیجیتالی که ما ایجاد می کنیم ، واقعا به این مقدار کار صاحبانشان نیاز ندارند و راه های زیادی وجود دارد که فروشنده می تواند از آن ها برای به حداقل رساندن ساعات هفتگی اختصاص داده شده به کسب و کار خودش استفاده کند . توصیه ما این است که هر کسی که برای اولین بار کسب و کاری را شروع می کند ، فکر کند که چگونه می تواند دخالت واقعی خودش را در آن به حداقل برساند .

سه روش موثر برای کاهش زمان صرف شده عبارتند از :

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی8

سیستم سازی کردن :

تا آن جایی که امکان دارد ، اتوماسیون را به کسب و کار خودتان اضافه کنید .

توسعه تیم :

ایجاد محتوا ، ارائه خدمات به مشتری ، عملیات عمومی ، و استخدام یک آژانس بازاریابی برای انجام اکثر سنگین ، عمده ترین چیزهایی هستند که کار را برای شما آسان تر می کنند . درست است که این قبیل کارها ، هزینه های شما را اضافه تر می کنند و باعث کاهش سود خالص شما می شوند اما در عین حال ، کسب و کار شما را جذاب تر می کنند .

ایجاد روش های استاندارد عملیاتی (SOPs):

SOP ها باید کلیه فرایندهای خاص کسب و کار را بدانند و باید به اندازه کافی خوب باشند تا بتوانند در غیاب شما ، حداقل از پس انجام دادن ۸۰ در صد کار بر بیایند .

۷. حفاری عمیق تر

ما همیشه از مردم می پرسیم اگر آیا آن ها به اندازه کافی یک چاله عمیق در اطراف کسب و کار خودشان ساخته اند ؟ یک چاله عمیق بدان معنی است که کپی از کسب و کار شما ، سخت تر باشد . یک فروشگاه حمل و نقل قطره ای که می تواند در یک روز کپی شود، حتی اگر که آن ها همان محصولات را به فروش برسانند ، اما باز هم جذابیت خودش را از دست می دهد .

اقداماتی وجود دارد که می توانید برای عمق بخشی بیشتر از آن ها استفاده کنید . به عنوان مثال ، یک وبسایت نجاری می تواند به طور خاص بر روی تولید نیمکت ها متمرکز شود ، فرض کنید که شما در حال استخدام کارشناسان حرفه ای برای نوشتن مطالب درباره این موضوع هستید ؛ در چنین شرایطی شما باید محصولات خودتان را در اختیار آن ها قرار دهید و آن ها را منحصر به فرد تر معرفی کنید نه این که به صورت محصولی باشد که درباره آن فقط بتوان گفت ” من هم همینطور ” !

دلیل اصلی ای که می خواهید کسب و کار آنلاین خودتان را بفروشید ، چیست ؟

 

ارزش وب سایت شما چقدر است؟ یک راهنمای آسان برای ارزیابی6

شروع یک کسب و کار جدید و یا تمایل به تمرکز بر روی پروژه های فعلی دیگر و استفاده از سرمایه برای نفوذ به یک فضای رقابتی (و سودآور) ، هرگونه علاقه ای به کسب و کار فعلی را از بین می برد و در چنین شرایطی شما می خواهید که قبل از شروع به بازپرداخت ، از طریق صرفه جویی در هزینه کسب و کارتان ، در سرمایه گذاری های آنلاین مانند املاک و مستغلات ، سهام ، اوراق قرضه، و غیره شرکت کنید .

چه زمانی باید کسب و کارتان را بفروشید ؟

پاسخ به این سوال بیشتر از علم ، به هنر احتیاج دارد . به عنوان یک قاعده کلی ، شما باید از خودتان صادقانه بپرسید که آیا از میزان پولی که از فروش موفق کسب و کار آنلاین خودتان کسب می کنید ، هیجان زده می شوید یا نه ؟! یادتان باشد که همیشه باید حداقل قیمت آن را تصور کنید . شما می توانید از ابزارهای ارزیابی برای به دست آوردن یک برآورد صحیح ، استفاده کنید .

 

نتیجه گیری

بسیاری از ما بازاریابان اینترنتی ، همواره در پروژه های متعددی به طور همزمان کار می کنیم که متأسفانه برخی از این پروژه ها ، آن طور که باید و شاید مورد علاقه ما نیستند و در نتیجه ، اجرای این پروژه ها ، در پس زمینه قرار می گیرد و چه بهتر که انجام آن ها را به افراد علاقه مندتر بسپاریم .

2 نظرات
  1. ابراهیم سواری می گوید

    عکسهایی که در مقاله قرار میدید را از کدام سایت دانلود می کنید؟

  2. نسرین اسکویی می گوید

    با تشکر از مظالب مفیدتون .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.