چگونه تجربه لذت بخش برای کاربران در سایت ایجاد کنیم

مردم سعی میکنند بیشتر احساسی که شما در درون آنها ایجاد کرده اید را به خاطر بسپارند. در واقع طراحی سایت شما در جلب مشتری و اینکه کاربران شما احساس خوش آیندی را داشته باشند خیلی مهم و تاثیرگذار است. بنابراین این قضیه خیلی اهمیت دارد که سایتتان باید به گونه ای باشد که در کمترین زمان آنها بتوانند محصول مورد خود را بررسی کنند و در نهایت به فروش ختم شود. ازطرفی ایجاد یک محیط امن هم که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت میکنیم اهمیت زیادی دارد اما فقط نباید حریم امنیت پرداخت باشد، از آنجایی که کاربران برای خودشان حساب کاربری ایجاد میکنند باید حریم شخصی آنها هم بسیار امن باشد تا به راحتی بتوانند بازدید و محصول خود را خریداری کنند. پس در این مقاله تلاش میکنیم راه هایی که باعث میشود کاربران شما حس خوبی را در سایت شما داشته باشند را بررسی کنیم.

ایجاد فضایی دلچسب

 

 

چگونه تجربه لذت بخش برای کاربران در سایت ایجاد کنیم1

در درجه اول شما باید طرح سایتتان را زیبا کنید. وقتی کاربران وارد سایت شما میشوند در درجه اول انتظار دارند که فضای سایت دلچسب باشد. از این رو شما باید برای ایجاد همچنین فضایی از بهترین عکس ها و ویدئوها استفاده کنید. بهترین عکس ها و فیلم هایی که میتواند نظر آنها را به جود جلب کند را در درون سایتتان قرار دهید. وقتی این اتفاق بیفتد آنها احساس لذت بخشی را خواهند داشت و این یک تجربه لذت بخش برای آنها میشود. در واقع در ذهنشان میماند که وارد سایتی شده اند که از بهترین ها برای جذب مشتری استفاده کرده است و این یک تجربه عالی برای آنها میباشد.

تشویق مشتریان

در خیلی از سایت ها قسمتی با عنوان فراخوان وجود دارد. برای اینکه احساس بهتری را در آنها ایجاد کنید سعی کنید تا اطلاعات بیشتری را از شما و خدماتی که ارائه میدهید در سایت به دست آورند. این کار را میتوانید با یک سری توضیحات کامل که قسمتی از سایت خود را به آن اختصاص دهید و یا استفاده از فلش های رو به پایین یا بالا میتوانید انجام دهید. این کار در عین سادگی ولی خیلی پرکابر است برای اینکه کاربران شما بتوانند در سایت شما احساس لذت بخشی را داشته باشند. پس آنها را تشویق کنید تا جستجوی بیشتری را برای کسب اطلاعات در سایتتان داشته باشند.

طراحی ساده

 

چگونه تجربه لذت بخش برای کاربران در سایت ایجاد کنیم2

از قدیم طراحی های ساده بیشترین طرفدار را داشته است و کاربران ترجیح میدهند در سایت هایی باشند که از طراحی های بسیار ساده و زیبا استفاده کرده اند تا طراحی های پیچیده. بسیاری از افراد طراح وقتی وارد یک سایتی میشوند خیلی به این موضوع توجه میکنند که طراحی سایتی که دارند مطالعه میکنند به چه شکل است. اگر پیچیده باشد و حتی باعث شود که حواسشان هم پرت شوند ترجیح میدهند از سایت های دیگری که این چنین نباشند بازدید کنند. پس باید در طراحی سایت خود نهایت دقت را داشته باشید و در صورت امکان از یکی از دوستان خود که در این زمینه تخصص دارد کمک بگیرید.

استفاده صحیح از متون

سعی کنید فقط جهت اینکه صفحه سایت خود را پر کرده باشید تعدادی متن در آن قرار ندهید. کاربران شما وقتی در سایتتان مشغول مطالعه هستند و وقتشان را گذاشتند برای شما ارزش و اهیمتی قائل هستند. پس شما این اعتماد را صرفاً با تعدادی لغاتی که ممکن است حتی بدرد آنها هم نخورداز بین نبرید. از طرفی هیچ کس وقت خواندن مطالب طولانی را ندارد و ترجیح میدهد از سایت هایی بازدید داشته باشد که با کمترین توضیح بیشترین بازخورد را داشت هباشد پس به هیچ عنوان از متن های طولانی استفاده نکنید و با جملات کوتاه اما دقیق و واضع هم میشود نظر کاربران را به خود جلب کرد و احساس لذت بخشی را در آنها ایجاد کرد.

بارگذاری سریع

 

 

چگونه تجربه لذت بخش برای کاربران در سایت ایجاد کنیم3

قبل از اینکه بخواهید شروع به کار کنید وب سایتتان را بررسی کنید تا سرعت بارگذاری را بسنحید که چطور باشد. اگر سرعت آن کند باشد باعث میشود کاربران حوصله ای نداشته باشند تا از سایت شما بازدید کنند و از مطالبی که گذاشته اید استفاده کنند. یا حتی برای بارگذاری بخواهند ساعت ها معطل شوند. در واقع اگر این چنین باشد مشتریان خود را بعد از مدتی از دست میدهید. پس سعی کنید برای اینکه باعث شوید مشتریانتان احساس لذت بخشی را از سایت شما داشته باشند به این موضوع توجه کنید.

ایجاد بخش سوالات متداول

در صورتیکه در صفحه سایت خود قسمتی را برای سایت متداول در نظر بگیرید باعث نتیجه مثبتی در کارتان میشود. در واقع صفحه سوالات متداول روشی مناسب برای پاسخگویی به سوالات مشتریان خود و ایجاد ارتباطی بهتر با مشتریان. این امر امکان میدهد که مشتریان شما دغدغه کمتری را برای پیدا کردن پاسخ سوالات خود داشته باشند و وقتی ببینند که در کمترین زمان میتوانند به تمام جواب های خود برسند احساس خوشایندی را خواهند داشت. حتی ایم صفحه میتواند شامل ویژگی های دیگر از قبیل ویژگی های محصول و حتی محصولات مرجوعی هم باشد.

نظرات و پیشنهادات

 

 

چگونه تجربه لذت بخش برای کاربران در سایت ایجاد کنیم4
ایجاد بخش نظرات و پیشنهادات جزو مهمترین قسمت هایی است که هر سایتی باید قسمتی را به این موضوع اختصاص دهد.
این صفحه باید به گونه ای باشد که مشتریان به راحتی بتوانند نظرات خود را بنویسند و از طرفی بتوانند نظرات دیگران هم مشاهده کنند. خیلی از افراد برای خرید محصولی به قسمت سایر نظرات مراجعه میکنند و از آنجا میزان رضایت مشتریان قبلی را هم میسنجند و خرید خود را طبق آنها انجام میدهند. از طرفی دیگر این نظرات برای خود صاحبان وب سایت هم بسیار مفید و موثر است و میتواند نقش مهمی در پیشرفتشان داشته باشد.

پرداخت ساده و آسان

وقتی مشتریان از شما خرید میکنند باید فضایی برایشان فراهم شود که بتوانند به راحتی، در کمترین زمان و در محیط امنی کالای خود را خریداری و مبلغ را پرداخت کنند. شما باید در این قسمت تجربه یک خرید لذت بخش را در مشتریان خود ایجاد کنید. سعی کنید مراحل پرداخت را کوتاه کنید تا در اولین فرصت پرداخت انجام شود. خیلی از کاربران به دلیل مراحل طولانی پرداخت از خرید محصول مورد نظرشان منصرف میشوند و ترجیح میدهند که از سایتهای دیگر که شرایط و مراحل راحت تری را داشته باشد خرید کنند. پس این موضوع را جدی بگیرید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

تجربه کاربری عالی برای مشتریان فراهم کنید

 

چگونه تجربه لذت بخش برای کاربران در سایت ایجاد کنیم5

زمانیکه میخواهید یک محصول را در سایتتان برای فروش بگذارید فقط نباید به گذاشتن یک عکس بسنده کنید. باید قسمت های مختلفی را برای معرفی محصول خود در نظر بگیرید. مثلا قسمت اول که شامل تعدادی عکس با کیفیت از محصول گرفته شده و گذاشته شده است. قسمت ویژگی ها و مشخصات فنی محصول. حتی میتوانید محصول خود را با سایر محصولات مقایسه و در سایتتان قرار دهید. با این کار شرایط را برای انتخاب کاربران راحت تر کرده اید و آنها حس بهتری را نسبت به سایت شما خواهند داشت. در نهایت قسمت نظرات کاربران را بگذارید تا کاربران از نظرات دیگران بتوانند استفاده و بهترین تصمیم را برای خود بگیرند.

دسترسی به بخش های مختلف را آسان کنید

برای اینکه کاربری بتواند به صورت آنلاین محصولی را خریداری کند باید شرایط راحتی را برای آنها فراهم کنید. مثلاً بتواند محصول مورد نظر خود را به راحتی در سایت پیدا کند و کسب اطلاع کند تا بتواند راحت تر تصمیم برای خرید بگیرد. از طرفی باید بتواند در کمترین زمان و فقط با چند کلیک محصول خود را انتخاب و خریداری کند. بنابراین یکی از برنامه های مهمتان باید این باشد که جستجو و پیدا کردن محصول را برای کاربران خود خیلی راحت و در دسترس قرار دهید. با این کار آنها میتوانند احساس لذت بخشی را نسبت به سایت شما داشته باشند.

ایده ها و نظرات را تست کنید

 

چگونه تجربه لذت بخش برای کاربران در سایت ایجاد کنیم6

در صفحه نظرات خود که کاربران میتوانند نظرات و حتی پیشنهادات خود را بدهند، سعی کنید از آنها استفاده کنید. میتوانید برای خود نظراتی میدهند را تست کنید و در صورتیکه جواب مثبت گرفتید و فکر کردید که برای کارتان موثر است آن ها را در سایت خود انجام دهید و حتی در سایت هم میتوانید از آنها تشکر کنید. شما با این روش به کاربران خود گفتید که چقدر برای شما ارزش دارند و آنها هم در نهایت احساس لذت بخشی را خواهند داشت. در واقع در این کار شما با نظر آنها هست که میتوانید موفق شوید.

نتیجه گیری

داشتن یک حساب کاربری خوب و مفید که بتوانید کسب درآمد کنید منوط به مواردی هست که در بالا اشاره کردیم. وقتی شما هدفتان این است که یک محیط امن و آرام برای کاربران خود ایجاد کنید و در نهایت آنها احساس لذت بخشی را بتوانند از سایت شما داشته باشند. کسی که تصمیم دارد در این کار فعالیت کند باید تمام موارد ریز و درشت را مورد بررسی قرار دهد تا بتواند بیشترین بازدید کننده و رضایت کاملی را داشته باشد با این روش میتواند حتی برای کار خود هم بازاریابی کند، به این صورت که کاربران حال در سایت، سایت شما را میتوانند به افراد دیگز معرفی کنند و آنها هم استفاده کنند.

3 نظرات
  1. احسان می گوید

    عالی بود

  2. دالان می گوید

    میشه در باره ux (تجربه کاربری) بیشتر توضیح دهید؟

  3. پشتیبان وردپرس می گوید

    باتشکر از محتواهای خوبتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.