شما چه نوع محصولی را می فروشید؟

اولین و مهمترین سوال این است که شما در سایتتان، محصولی برای فروش دارید یا خدماتی را ارائه می کنید؟ بعضی از تجارت ها نیازی به فعالیت آنلاین ندارند. زیرا نمی توانند آن خدمات را بر روی اینترنت انجام دهند. برای مثال یک آرایشگاه به صورت اینترنتی نمی تواند موی سر مشتری را اصلاح کند. ولی می تواند خدماتی را که در آرایشگاه خود ارائه می دهد را برای روی اینترنت منتشر کند.
بهترین نقطه برای شروع این است که خدماتی را برای فروش در اینترنت ارائه کنید، که قابل فروش در اینترنت باشد. برای مثال چند نوع خدمات قابل فروش را در زیر می نویسم:
 دانلود بروشور
نام نویسی برای عضویت در خبرنامه
درخواست نمونه محصول
مشاوره
خرید محصول
ارائه خدمات

کاربران را می توان در چهار گروه قرار داد.  مشتریان بدگمان، احتمالی، هدایت شده و فروش.
گروه اول کسانی هستند که  به محصولات اعتماد ندارند.
گروه دوم به محصولات شما علاقه مند هستند یا شده اند.
گروه سوم تقریبا به افرادی گفته می شود که خریدار هستند.
گروه چهارم مشتریان شما هستند.

هدف اصلی تبدیل ۳ گروه اول به گروه چهارم می باشد. هر جستجو کننده ای که سایت شما جستجو کرده و پیدا می کند، گروه بدگمان هستند ولی با دریافت بروشور شما تبدیل به گروه احتمالی خواهند شد. وقتی از شما مشاوره خوبی دریافت کنند تبدیل به گروه هدایت شده می شوند، و در زمانی که محصول را خریداری کنند تبدیل به مشتری خواهند شد.
شاید آرایشگاه اینترنتی ایده خوبی نباشد، ولی فروش یک کتاب خوب در زمینه آرایش و یا مدل مو می تواند یک تجارت خوب اینترنتی باشد.
اکثر سایت های موفق در زمینه تجارت در اینترنت، طراحی و ایجاد یک سری گردشی بازدید کنندگان در سایت است. یعنی کاربر با تمامی خدمات شما آشنا شود. هر بازدید کننده از صفحه اطلاع رسانی شروع کرده و در نهایت به صفحه فروش منتقل خواهد شد، جائی که کاربر هدف نهائی شما را ایجاد می کند، یعنی خرید محصول شما. هر سایت برای هر محصول می تواند از این روش استفاده کند.
در آینده، در بخش آنالیز و بررسی ، ما نحوه بازدید کاربران را مورد بررسی قرار خواهیم داد، و در آن جا خواهید دید که کاربر در این برنامه ریزی تا چه صفحاتی را بازدید کرده و اشکال شما در کجاست که کاربر به صفحه فروش وارد نمی شود. در آن زمان تصمیم گیری شروع شده و به بهینه سازی می پردازیم.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.