چگالی کلمه کلیدی

آخرین مرحله بررسی و آنالیز کلمات، برای مهم شناخته شدن آن ها برای موتور های جستجو چگالی کلمه کلیدی است. ربات ها این چگالی را، از طریق تیتر های سایت ، عناوین سایت ، متن داخل لینک ها و متون سایت تشخیص می دهند. وابستگی این کلمات مهمترین پارامتر می باشد.
به عبارت دیگر، چگالی به معنی  این هست: محاسبه تعداد کلمات در عبارات مختلف در متن و بخش های دیگر تقسیم بر تمامی کلمات (شامل کلمات کلیدی می باشد).
به عنوان مثال ، این دو تیتر را مورد بررسی قرار می دهیم:

تجارت چاپ
تجارت چاپ و غیره

مشخص است که اولی رتبه بهتری دارد. اولی چگالی ۱۰۰% دارد و لی در دوم چگالی ۵۰% است. البته نکته مهم تر این است که در نتایج جستجو کاربر معمولا روی اولی کلیک میکند. زیرا عبارت اول این را بیان می کند که این شرکت متخصص خدمات چاپ است. ولی عبارت دوم متخصص بودن شرکت در زمینه چاپ را زیر سوال می برد!
تا جائی که می توانید خود را متخصص نشان دهید یک بازار هدف را انتخاب کنید و تمام انرژی خود برای آنالیز کلمات کلیدی مرتبط را بکار بگیرید.
البته می توان با تکرار هوشمندانه کلمات یعنی همان بازی با کلمات چگالی کلمه را افزایش داد. ولی این امکان وجود دارد که شما به عنوان یک سایت هرز توسط گوگل شناخته شوید و از نتایج جستجو حذف شوید. در درس های آینده به این نکته بیشتر می پردازیم.

2 نظرات
  1. ابراهیم می گوید

    متشکر.مطلب کوتاه ولی بسیار سودمندی بود

  2. سروش می گوید

    سلام آقای منصوری
    با خوندن مقالتون چنتا سوال برام پیش اومد اگر راهنمایی کنید ممنون میشم
    اولین مقاله سایتم با عنوان ” دستورالعمل کار با دستگاه فرز” بود
    کلمه کلیدی کانونی “دستگاه فرز ” رو انتخاب کردم برای یوآست، و سعوش کردم.
    مقاله اخیرم هم کلمه کلیدی کانونی “ماشین فرز” برای یوآست تعریف کردم و سعوش کردم.
    الــان میخوام عنوانی انتخاب کنم در مورد شناخت اجزای این دستگاه و عناوینی مثل “قطعات دستگاه فرز” یا “اجزای ماشین فرز” طبق نتایج گوگل مناسب هستن
    خب من “دستگاه فرز” و “ماشین فرز” رو در پست های قبلی سعو کردم و روشون کار کردم
    محتواهای جدید رو چطوری تولید کنم؟ با چه کلمه کانونی ؟…

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.