چگونه نرخ تبدیل فروش سایت را افزایش دهیم؟

آیا شما نرخ تبدیل فروش سایتتان را می‌دانید؟ نرخ تبدیل یعنی تعداد کاربرانی وارد سایت شما می‌شوند و اقدام به انجام کاری در سایت شما می‌کنند در مقابل افرادی که وارد سایت شده و این کار را انجام نمی‌دهند. تحقیقات نشان داده که بالای ۹۸% وب سایت‌های ایرانی نرخ تبدیل سایت خود را نمی‌دانند اگر شما نرخ تبدیل سایتتان را نمی‌دانید چطور می‌خواهید بهروری سایت خودتان را افزایش دهید؟ یا این که تغییرات گرافیکی چه تأثیری در نرخ تبدیل سایت شما دارد؟

 

 
در صورتی می‌توانید پاسخ سؤالات بالا را بدست آورید که ابتدا بتوانید نرخ تبدیل سایت خودتان را محاسبه کنید.
تبدیل بازدید کننده به خریدار محصولات و خدمات یکی از اهداف اصلی هر صاحب وب سایتی است. شما باید از مسیر ورودی سایت کاربران را به هدف نهایی خود هدایت کنید. اگر در هر کدام از این مراحل اشکالی وجود داشته باشند حتماً مشتریان احتمالی خودتان را از دست خواهید داد. این اهداف برای تبدیل بازدید کننده می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:
فروش
عضویت در خبرنامه سایت
نظرسنجی
دانلود کتاب یا نرم افزار از سایت
کلیک بر روی یک لینک
ممیزان بادید به نمایش صفحات سایت.
زمان سپری شده توسط کاربر در سایت.
و …
در بسیاری از موارد فکر می‌کنیم که تبدیل زمانی آغاز می‌شود که کاربر وارد سایت شده است. در صورتی که تبدیل قبل از این که کاربر از سایتی دیگر و با خواندن اطلاعاتی از سایت ما وارد سایت می‌شود آغاز می‌شود. اگر کاربران قبل از این که وارد سایت شما بشوند نظرات مختلفی از کاربران در مورد سایت شما در  وبلاگ‌ها و انجمن‌های گفتگو رسانه های اجتماعی و غیره مطالعه کنند می‌تواند تعیین کننده این موضوع باشد که آیا کاربری که وارد سایت ما می‌شود به هدف ما تبدیل می‌شود یا خیر.
اما چه عواملی باعث می‌شود که سایت کاربر را به هدف ما تبدیل کند؟
زمانی که یک کاربر وارد سایت شما می‌شود ابتدا باید به سرعت احساس راحتی و خوبی را با سایت شما برقرار کند.اولین بازدید مهم‌ترین تأثیر را بر روی مخاطب خواهد گذاشت. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که کاربران را از منابع ترافیکی متفاوت ابتدا به صفحه opt-in هدایت کنیم. برای شروع تبدیل باید شما توجه کاربر را به سایت خودتان جلب کنید. در زیر چند نکته مهم برای افزایش نرخ تبدیل سایت را برای شما می‌نویسم:
سرعت باز شدن صفحات شما باید خوب باشد. اگر سایت به خوبی باز نشود مطمئناً کاربر سایت را ترک می‌کند و شما یک مشتری خود را از دست خواهید داد. معمولان گرافیک ساعت باعث کندی سایت می‌شود برای همین حجم تصاویر سایت خودتان را در عین عدم کم شدن کیفیت آن بهینه کنید.
سایت شما باید دید حرفه ای در مورد زمینه کاریتان به کاربر بدهد. باید محتوای سایت به کاربر اثبات کنید که سایت شما در زمینه تخصص خود حرفه ای است. باید به کاربران خودتان اثبات کنید که در انجام مأموریت سایت خودتان جدی هستید.
کاربر در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از ورود به سایتتان باید متوجه زمینه کاری شما بشود. طبق تجربه من بسیاری از کاربران به صفحه درباره ما سایت مراجعه می‌کنند. بنابراین در این بخش سایت و سازمان خودتان را به طور کاملاً حرفه ای معرفی کنید.
در سایت خودتان شماره تماس با شرکت و دربار ما را در تمامی صفحات سایت خودتان قرار دهید. این نوعی اعتماد را در بازدیدکنندگان سایت ایجاد می‌کند.
سعی کنید قبل از این که متنی را در سایت خودتان قرار دهید غلط‌های املایی آن را برطرف کنید.  برای این کار می‌توانید از نرم افزار رایگان ویراستار استفاده کنید این نرم افزار افزونه ای را به نرم افزار ورد اضافه می‌کند که می‌توانید توسط آن اشکالات املایی خودتان را برطرف کنید.
اگر از بنر های گرافیکی استفاده می‌کنید. سعی کنید در هر صفحه به صورت هدفمند استفاده کنید. امروزه کاربران کمتر و کمتر بر روی بنر ها کلیک می‌کنند.
رعایت کردن تمامی نکات بالا می‌تواند پیام روشنی از اعتماد را به کاربران ارائه کند. حالا شما با مفهوم نرخ تبدیل آشنا شده‌اید. اگر در مورد نرخ تبدیل می‌خواهید اطلاعات کامل‌تری را دریافت کنید می‌توانید ویدئوی رایگان افزایش نرخ تبدیل سایت را مشاهده کنید.
تمامی موارد گفته شده برای شروع بهینه سازی و افزایش نرخ تبدیل سایت لازم و اجباری است.
نرخ تبدیل سایت شما چقدر است؟
هدف‌های زیادی وجود دارد که کاربران اگر به یکی از اهداف سایت برسند به معنی این است که کاربر تبدیل شده است. و شما می‌توانید توسط نرم افزار های آمار گیر آن را محاسبه کنید.
اجازه بدهید چند نمونه از مواردی که می‌توانید نرخ تبدیل را محاسبه کنید در زیر برای شما بنویسم:
نرخ تبدیل فروش. دانستن این نرخ تبدیل این دید را به شما می‌دهد که چند درصد از کاربران سایت پس از ورود از سایت شما خرید می‌کنند.
نرخ تبدیل فروش = افرادی که خرید می‌کنند تقسیم بر تعداد کل بازدید کنندگان ضرب در صد
بنابراین اگر شما ۱۰۰۰۰ هزار کاربر در ماه داشته باشید و ۳۵۰ نفر از سایت شما خرید کنند. نرخ تبدیل شما طبق این فرمول  ۳.۵ درصد خواهد بود.

این یعنی هر ۲۰۰ بازدید کننده سایت ۷ نفر آنان خرید کرده‌اند.

چگونه نرخ تبدیل فروش سایت را بهتر کنیم؟

سیستم گردش در سایت خودتان را به گونه ای ساده کنید که یک فرد ده ساله نیز بتواند به صفحات قدیمی سایت مراجعه کند.
جملات دعوت به اقدام را در سایت خود برجسته کنید. مانند همین حالا بخرید و یا برای خرید از این جا شروع کنید. این جملات را در بالای سایت ، وسط سایت و پایین صفحه فروش خودتان قرار دهید.
اگر شما ارسال رایگان که یکی از ویژگی‌های برتری سایت شما به رقیبان است در فروش محصولات است. این موضوع را در سایت خودتان برجسته کنید.
صفحات سایت شما باید با سرعت بالا باز شوند. تصور کنید کاربری که می‌خواهد از سایت شما خرید کند ولی به علت کندی سایت شما از انجام این کار منصرف می‌شود. که در مقاله بعدی به این موضوع می‌پردازم.
در رنگ بندی سایت خود تجدید نظر کنید و بعد از هر تغییری در گرافیک سایت میزان نرخ تبدیل را محاسبه کنید.
هرگز از صفحات pop-up در سایت خودتان استفاده نکنید این کار باعث کم شدن اعتماد کاربران به سایت شما می‌شود. و همچنین اطلاعات مهم سایت را در این صفحات قرار ندهید چون این صفحات توسط بسیاری از مرورگر ها و آنتی ویروس‌ها بلوکه می‌شود.
از هر صفحه ای کاربران را به صفحه محصولات هدایت کنید. و همچنین کاری کنید که کاربر دقیقاً بداند که در کدام صفحه سایت شماست.
سایت شما باید از انواع روش‌های پرداخت و سیستم‌های ارسال محصول پشتیبانی کند. در عین حال باید مزایا و معایب هر کدام را به کاربران خودتان بگویید.
سایت خودتان را به سیستمی مجهز کنید که اگر کاربر در حین سفارش منصرف شد از طریق ایمیل علت منصرف شدن آنان را سؤال کند. در این شرایط با نظر سنجی از کاربران می‌توانید به راحتی متوجه مشکلات سیستم خرید سایتتان شوید و با رفع این مشکلات نرخ تبدیل سایت را افزایش دهید.
در مقالات بعدی در مورد روش‌های دیگر نرخ تبدیل و نحوه بهینه سازی و افزایش آن برای شما می‌نویسم.
علی نورهانی
منبع: مدیر سایت

1 نظر
  1. امپلیفایر می گوید

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.