اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی

بیشتر مدیران سایت، برای برنامه بهینه سازی خودشان در مورد انتخاب کلمات کلیدی پیشداوری می کنند و فکر میکنند که بهترین کلمات را انتخاب کرده اند، که اکثرا دچار این اشتباه می شوند. و الان شما شانس بیشتری برای موفقیت در برنامه خود دارید زیرا این سری مقالات سایت را پیگیری میکنید، و رقیبان شما این مسئله را رعایت نمی کنند.
   بیشتر مدیران این پنج اشتباه رایج را انجام می دهند:
اکثرا تلاش دارند که نام تجاری آن ها در مقام اول موتور های جستجو قرار بگیرد، لطفاً این نظر رو بد در نظر نگیرید. منظور من این نیست که این اصلا مهم نیست. اگر شما فردی را در جشنی در خیابان یا مهمانی ملاقات کنید و نام تجاری خود را بگوئید و اگر فرد آن را فراموش کرد، بتواند از طریق گوگل که باید در ۵ رتبه اول باشید شما را پیدا کند. به هر حال، نام تجاری شما راحت ترین بخش بهینه سازی است. و مناسب افرادی است که راجع به تجارت شما چیزی را شنیده اند. قدرت اصلی موتور های جستجو این است که ،افرادی را که در زمینه تجارت شما چیزی نشنیده اند را به سایت شما هدایت کند. برای همین بودن نام تجاری شما در رتبه های اول آن چنان مهم نیست. و در حقیقت گام دوم بهینه سازی است.
مشکل بعدی که بیشتری برای سایت های فنی این است که، از لغات سخت و فنی حرفه ای به عنوان کلمات کلیدی استفاده میکنند که کاربران عادی اصلا از آن ها سر در نمی آورند چه برسد به این که آن ها را جستجو کنند!
بعضی از صاحبان سایت می خواهند که برای تک کلمه ای ها رتبه های خوبی داشته باشند(به جای کلمات ترکیبی). خیلی جالب هست که بدانید بر اساس آمار سایت Onestat.com 33% تمامی جستجو های در موتور های جستجوگر ترکیب ۲ کلمه ای ، ۲۶% ۳ کلمه ای،۲۱% برای کلمات بیشتر و فقط ۲۰% کاربران تک کلمه ای ها را جستجو میکنند. آیا این آمار شما را شگفت زده نمی کند؟ وقتی شما چیزی را جستجو می کنید این طور نیست؟ حتی اگر از تک کلمه ای هم شروع کنید نتایج کافی را بدست نمی آورید و از ترکیب کلمات استفاده میکنید. پس اگر رسیدن به تک کلمه ای ها مشکل است در حقیقت این برای شما اصلا مشکل نیست!
  معمولا برای رقابت از کلمات کلیدی رقبای خود استفاده میکنند، یا در حقیقت کپی برداری میکنند، حتی بدون این که بدانند کاربران چه چیزی را جستجو میکنند و چه تعداد رقیب در این زمینه دارند. در حقیقت پروسه سئو پیدا کردن کلمات ترکیبی مناسب در زمینه سایت و رقابتی با رقیبان است.
  مدیران سایت در بعضی مواقع بیش از حد کلمات کلیدی را در سایت خود استفاده می کنند(که به معنی انباشتن کلمات است). و از کلمات کلیدی مرتبط کمتر استفاده میکنند. خوانندگان سایت بعد از پیدا کردن چنین سایت های رنجیده شده و آن ها را به گوگل گزارش میدهند و گوگل پس از بررسی آن ها را جریمه خواهد کرد. بنابر این خیلی خوب هست که با کلمات بازی کرده تا هم مورد آزار کاربر قرار نگیرد و هم باعث جریمه توسط گوگل نشود.

   برای دوری کردن از این سری اشتباهات باید قوائد زیر را در نظر بگیرید:
مانند یک مشتری فکر کنید و از زبان آن ها بنویسید، نه خودتان.
از افکار قبلی خود برای بدست آوردن رتبه های بهتر دوری کنید.
از تکروی شخصی پرهیز کنید و به واقعیات متمرکز شوید.
ذهن شما باید مشتری پسند، رقابتی و واقعیت گرا باشد.
به طور کل، شما باید تمامی کلمات کلیدی که مشتریان جستجو می کنند را پیدا کرده و آنها را با کلمات کلیدی رقبا مقایسه کنید. و قانون اکتشاف، جذابیت و پیاده سازی را در آن اجرا کنید.
اکتشاف کلمات کلیدی ، اولین گام می باشد، در این پروسه شما تمامی کلماتی که به سایت و تجارت شما مرتبط هستند را پیدا خواهید کرد.

 

2 نظرات
  1. مهدی می گوید

    نکات خوبی رو گفتی
    ممنون

  2. bita می گوید

    به نظر من هم کاملا درسته .باید از کلمات جدید استفاده کرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.