چرا صاحبان کسب و کار اینترنتی از ویدئو استفاده نمی‌کنند؟

زمانی که تصمیم گرفتم اولین ویدئو را در سایت قرار دهم، برای انجام این کار تردید زیادی داشتم. سؤال‌هایی در ذهنم بود که باعث می‌شد از انجام این کار منصرف بشوم. اولین ویدئویی که برای سایت ساختم ویدئو استراتژی بازاریابی ایمیل بود و یک تصمیم مهم در ذهنم، چه بپوشم؟ اولین ویدئویی که ساختم با کت و شلوار بود. ویدئو خوبی به لحاظ محتوا بود. ان را به چند نفر نشان دادم؛ و گفتند نوع ساخت آن کمی کلیشه ای است. اصلاً این احساس را دوست نداشتم. می‌خواستم فرد بیننده با من ارتباط خوبی برقرار کند. به سایت‌های اشتراک ویدئو رفتم و ویدئو های زیادی را دیدم که در مورد افرادی بود که ویدئو های آموزشی خودشان را قرار داده بودند. اکثر این افراد با لباس‌های معمولی و ساده در مقابل دوربین پیام خودشان را می‌گفتند.

برایم خیلی جالب بود. یکی از لباس‌های ساده کرم رنگ خودم رو پوشیدم و این بار دیدم که خیلی راحت‌تر می‌توانم در مقابل دوربین صحبت کنم و از حالت خیلی رسمی خارج شدم. ویدئو را ضبط کردم. آن را به همان دوستانم نشان دادم.

این بار آن‌ها استقبال خوبی کردند. برای چند همکار خودم نیز ارسال کردم و آن‌ها هم از ویدئو احساس رضایت کردند؛ و آن ویدئو را در سایت قرار دادم و ایمیلی را به تمامی کاربران سایت ارسال کردم تا ن ها نیز این ویدئو را به صورت رایگان مشاهده کنند. پس از ارسال ایمیل‌های زیادی را از کاربران دریافت کردم که رضایت خودشان را از این ویدئو نشان داده بودند. بخش نظرات بیش از هزار و دویست نظر رو دریافت کرد.

همه آن‌ها رضایت خودشان را به ما نشان داده بودند. چند شرکت معتبر نیز بعد از آن با من تماس گرفتند و برای مشاوره حضوری وقت گرفتند. بعد از آن دو ویدئو دیگر نیز در سایت قرار دادم که هر کدام به نوبه خود باعث خوشنودی و رضایت کاربران بود. الآن خیلی راحت می‌توانم برای قرار دادن ویدئو در سایت برنامه ریزی کنم.

 

به نظر شما چرا صاحبان کسب و کار اینترنتی از ویدئو در سایت خودشان استفاده نمی‌کنند؟

من هم قبل از این که از ویدئو استفاده کنم، نکته‌هایی در ذهنم ایجاد می‌شد که از انجام این کار منصرف بشوم. اگر شما به یکی از موارد زیر فکر می‌کنید من پاسخ مناسبی برای شما دارم:
۱-سرعت اینترنت کاربران (اشتباه بزرگ)
۲-هزینه های زیاد تولید ویدئو.
۳-نیاز به دانش فنی فیلم سازی حرفه ای.
۴-وقت زیادی را باید صرف تولید ویدئو کرد!
۵-و …

اگر یکی یا چند مورد بالا باعث شده تا کنون نتوانید ویدئو در سایت خود قرار دهید. فرصت بسیار خوبی را از دست داده‌اید. به دلایل زیر:
۱-بیشترین نرخ تبدیل فروش در اینترنت توسط ویدئو انجام می‌شود.
۲-رقیبان شما از ویدئو در سایت خود استفاده نمی‌کنند.
۳-ویدئو می‌تواند پیام شما را به بهترین نحو ممکن به مخاطب شما برساند.
۴-ویدئو می‌تواند فروش شما را افزایش دهد.
۵-ویدئو می‌تواند اعتبار شما را افزایش دهد.
۶-و…

اگر فکر می‌کنید که سرعت اینترنت کاربران پایین است. این نکته را در نظر بگیرید که بخش قابل توجهی از مردم نیز از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند. ما در سایت برای دو گروه کم سرعت فایل صوتی و برای گروه پرسرعت فایل تصویری را برای دانلود قرار دادیم. نکته جالب این هست که افرادی که ویدئو را دانلود کرده‌اند شش برابر افرادی هستند که فایل صوتی را دریافت کرده‌اند.
اگر فکر می‌کنید هزینه تولید ویدئو زیاد است. باز هم باید به این نکته توجه کنید که در حال حاضر در هر خانه ای یک دوربین و یا تلفن همراه با کیفیت ضبط بالا وجود دارد. پس شما می‌توانید بدون خرید دوربین ویدئو بسازید. با نرم افزارهایی مانند سونی وگاس هم می‌توانید به راحتی فیلم‌های خود را تدوین کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که مهم پیامی است که می‌خواهید در ویدئو خود به مخاطب انتقال دهید. اگر ویدئو شما با بهترین کیفیت ممکن ساخته شود ولی محتوای خوبی نداشته باشد کاربران آن را مشاهده نخواهند کرد.
اگر تا به حال از ویدئو در سایت خود استفاده نکرده‌اید. بسیاری از خریداران سایت خود را از دست داده‌اید.
در آموزش بعدی بیشتر در مورد ویدئو صحبت می‌کنم. اگر سؤالی در زمینه ویدئو دارید و می‌خواهید در آموزش بعدی پاسخ آن را مشاهده کنید. از طریق فرم تماس با ما سؤال خودتان را مطرح کنید.

علی نورهانی
منبع: مدیرسایت

2 نظرات
  1. محمد میثمی می گوید

    با سلام
    شما برای ضبط ویدئوهای خودتان از چه میکروفون و دوربینی استفاده می کنید؟

    1. علی نورهانی می گوید

      سلام
      از چندین نوع دوربین استفاده می شود.
      ولی معمولا از canon 7d و میکروفون rode

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.