استفاده از تگ Description

تگ توضیحات به گوگل  و دیگر موتور های جستجو توضیح مختصری درباره آن صفحه می دهد. این بخش می تواند شامل چند کلمه کلیدی یا عبارت باشد. این بخش ممکن است از یک جمله تا ۲ پاراگراف باشد. این تگ به همراه تیتر در میان تگ head قرار می گیرد.

<html>
<head>
<title> آموزش رایگان انیمیشن | انیمیشن سازی و رایانه </title>
<meta name=”description” content=”کاملترین سایت در زمینه آموزش انیمیشن سازی و تولید محصولات آموزشی و متحرک سازی.”>
</head>
<body>

بخش های تگ توضیحات بسیار مهم هستند، به این دلیل که گوگل از آن ها در نتایج جستجو  استفاده می کند. به دلیل این که گوگل، به کاربران خود، صفحاتی را که مربوط به جستجوی آن ها است را نمایش می دهد. برای همین داشتن تگ توضیحات یگانه در هر صفحه سایت  به امتیاز شما در نتایج جستجو کمک می کند. همچنین  نوشته های این تگ در نتایج جستجو به کاربر نمایش داده می شوند.

کلمات جستجو شده توسط کاربر، در تگ توضیحات به صورت درشت نمایش داده می شود. و این به کاربر کمک می کند که آیا این سایت با خواسته او مطابقت دارد یا خیر!
شیوه های مناسب برای تگ توضیحات سایت
۱.مختصری از مطالب سایت را قرار دهید – توضیحی بنویسید که هم مفید باشد و هم کاربر را شگفت زده کند زیرا آن ها این بخش را نیز در نتایج جستجو مشاهده می کنند.
   اجتناب کنید از:
•نوشتن توضیحاتی که به مطالب سایت شما ارتباطی ندارد.
•نوشتن توضیحاتی مانند : این صفحه انیمیشن است یا  این صفحه در زمینه انیمیشن است.
•پرکردن بخش توضیحات با کلمات کلیدی
•کپی کردن تمامی مطالب صفحه و قرار دادن در این بخش
۲.استفاده از توضیحات یگانه برای هر صفحه – داشتن تگ توضیحات متفاوت برای هر صفحه به کاربر و گوگل کمک بسیاری می کند. مخصوصا زمانی که کاربر تمامی صفحات شما را با استفاده از Site:rayanlearn.com جستجو می کند. اگر سایت شما شامل صد ها یا شاید هزاران صفحه باشد. در انتخاب صفحات به کاربر کمک شایانی می کند.
   اجتناب کنید از:
•استفاده از یک تگ توضیحات در تمامی صفحات سایت.

2 نظرات
  1. مینا می گوید

    سلام جالب بود ممنون

  2. اَتساین شاپ می گوید

    سلام و خسته نباشید
    ممنون از مطلب مفیدتان
    شاد باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.