آیا سئو هنوز هم بهترین گزینه است؟

 

متن ویدئو

سلام عرض می‌کنم خدمت شما کاربر محترم مدیرسایت، علی نورهانی هستم و در این ویدئو می‌خواهم به سؤال اکثر کاربران مدیرسایت پاسخ بدم. در هفته گذشته ثبت نام کلوپ مدیرسایت آغاز شد، ایمیل هایی را دریافت کردیم و دوستان و بیشترین سؤال کاربران سایت این بود که دیگر سئو منبع مناسبی برای جذب ترافیک نیست و یا به اصطلاح می‌گویند سئو مرده! و در این ویدئو می‌خواهیم این موضوع رو بررسی کنیم. که ببینیم آیا این ایده درست است یا خیر؟
گوگل ابزاری دارد به نام Google Trends که در حقیقت میزان پیک جستجوی یک کلید واژه در طول دوره زمانی به ما نمایش می‌دهد. و در حقیقت اشتباه بسیار بزرگی که افراد می‌کنند این است که از این ابزار برای بررسی میزان رقابت استفاده می‌کنند. در صورتی که این ابزار میزان رقابت رو نمی گه و فقط می گه این کلید واژه در چه سطحی از میزان جستجو در آن زمان بوده.

trends
بسیار خوب کافیست شما به این آدرس بروید و ما برای مثال واژه سئو را جستجو می‌کنیم. خب همان طور که مشاهده می‌کنید روند جستجوی این کلید واژه صعودی هست، یعنی برخلاف این که به بسیاری از افراد می‌گویند با وجود شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام ، لاین و فیس‌بوک ، گوگل پلاس و لینکداین که همشون رو می‌گویم منابع مفیدی برای جذب ترافیک هستند، و این رو انکار نمی‌کنم ولی آن دسته از افرادی که می‌گویند سئو مرده و سئو دیگر هیچ فایده ای ندارد! باید بگویم که از دیدگاه خود گوگل روند جستجوی واژه سئو ، کلید واژه های آموزش سئو یا بهینه سازی سایت رشد مثبت دارد. و در حقیقت در جولای ۲۰۱۵ بیشترین میزان جستجو بوده ، یعنی اوج پیک بوده و ممکن هست در ماه های گذشته ۵۰۰۰ جستجو بوده ولی الآن ۹۰۰۰ جستجو هست. و اگر شما شانس این رو داشته باشید که رتبه های خوبی داشته باشید، در کلید واژه خود تون می تونید ورودی خوبی داشته باشید. بنابراین نکته مهمی که می خوام به شما بگم این هست که نه تنها خود تون دارید روی سئو سایت تان کار می‌کنید رقیبان شما نیز بر روی سئو سایتشان کار می‌کنند. و اگر شما بتوانید علم سئو را به خوبی یاد بگیرید که آموزش هایی که ما به صورت تخصصی در کلوپ ارائه می‌کنیم و همین الآن به محض این که وارد کلوپ شوید به بیش از ۴۰ ساعت آموزش تخصصی سئو دسترسی خواهید داشت می‌توانید یک سئو کار خوب شوید و از همه مهم‌تر در کلوپ سؤالات خودتان را بپرسید تا بتوانید وب سایت خودتان را بهینه سازی کنید و ترافیک خوبی را جذب سایتتان کنید.

planner
گوگل ابزار دیگری دارد به نام Google Planner که این ابزار برای سیستم تبلیغاتش هست ولی خوب ما سئو کار ها از این ابزار استفاده مفید می‌کنیم. بسیار خوب همان طور که می‌بینید من گروهی از کلید واژه ها را انتخاب کردم سئو، آموزش سئو، بهینه سازی سایت ، آموزش بهینه سازی سایت و … چند تا کلید واژه ای که می دونم بیشترین میزان تقاضا رو داره و همان طور که می‌بینید باز هم بیشترین میزان در ماه جولای بوده ۲۶۰۰۰ بار گروه این کلمات کلیدی جستجو شده و همان طور که می‌بینید کم هست ولی برای این گروه کلمات کلید مثبت هست. و این به این معنی هست که حد اقل در ماه ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر در حال جستجوی در زمینه خدمات آموزش سئو یا بهینه سازی سایت هستند و بازار بسیار گسترده ای هست. من به شما پیشنهاد می‌کنم که حتماً عضو کلوپ ۹۴ مدیرسایت بشوید، ما در این کلوپ به صورت تخصصی و اختصاصی روی بحث سئو کار می‌کنیم ، روی روش‌های افزایش رتبه سایت کار می‌کنیم، روی تکنیک‌های لینک سازی حرفه ای کار می‌کنیم، محتوا نویسی و جذب ترافیک و از همه مهم‌تر روی شبکه های اجتماعی کار می‌کنیم، پیشنهاد می‌کنم این فرصت رو از دست ندهید و عضو کلوپ ۹۴ بشوید، ما در کلوپ علاوه بر آموزش‌های تخصصی وبینار های ماهانه داریم و جلسات پرسش و پاسخ داریم و از افراد بسیار معتبر در زمینه بهینه سازی سایت دعوت می‌کنیم که در کلاس‌های آنلاین شرکت کنند. و اطلاعات خودشان را به اشتراک بگذارند.
خیلی ممنونم که این ویدئو را دیدید و امیدوارم که در کلوپ ۹۴ مدیرسایت هم ثبت نام کنید و در کنار دیگر وب مستران حرفه ای یک سایت عالی داشته باشید و هر روز ترافیک هدفمند سمت سایتتان هدایت کنید و فروش خوبی داشته باشید.
ممنونم خدا نگهدار

standard-post1

3 نظرات
  1. آی تی بازار می گوید

    اگر گوگل رو فقط به چشم یک سایت و یک موتور جستجو ببینیم ممکن است مثل تمام سایت های دیگر فراز و فرودی داشته باشد ولی حقیقت این است که گوگل فقط یک موتور جستجو نیست و سرویس ها و خدمات بی شماری دارد و در دنیا به عنوان یک قدرت تمام عیار شناخته می شود و به همین خاطر کماکان ما برای رشد و توسعه سایت خود به حضور در صدر نتایج گوگل احتیاج داریم و در این شرایط هیچ راهی عقلائی تر و مقرون به صرفه تر از اس ای او نیست.
    برای توضیح بهتر شاید همین جمله کافی باشد که در دنیا مرسوم شده به جای استفاده از کلمه “جستجوکن” گفته می شود ” گوگل کن”

  2. ناشنوا می گوید

    سلام آقای نورهانی عزیز
    واقعا ممنونم از شما که متن ویدئو رو گذاشتید
    باز هم از شما تشکر میکنم ک واقعا از ته دلتون بوده ک اینکار کردی موفق باشید

  3. سیدمحمدهاشمی - رسانه بوچیل می گوید

    مطلب آموزنده ای بود. اگر مدیران سایتها در کنار بهینه سازی سایتشان برای موتورهای جستجو به بهینه سازی برای کاربرانشان هم بیشتر می پرداختن خیلی خوب میشد.
    گرچه هدف موتورهای جستجو بویژه گوگل هم همین است.
    از اطلاعات مفیدتان بهره بردیم.

    شاد و تندرست باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.