چگونه در اینستاگرام درامد کسب کنیم؟

اینستاگرام شبکه اجتماعی است که توانسته محبوبیت زیادی در سطح جهان پیدا کند. این شبکه اجتماعی در کشور خودمان نیز بسیار پرطرفدار بوده و افراد زیادی از اقشار مختلف جامعه در این شبکه اجتماعی حضور دارند. کوین سیستروم و مایک کرایکر در سال ۲۰۱۰ اینستاگرام را راه‌اندازی کرده‌اند. فیسبوک در سال ۲۰۱۲ اینستاگرام را با مبلغی در حدود یک میلیارد دلار خرید..مردم اینستاگرام را دوست دارند و در آن وقت می‌گذرانند اما لازم است بدانید که اینستاگرام میتواند یک منبع درامد بسیار عالی نیز باشد. افراد زیادی وجود دارند که از اینستاگرام درامد مناسبی را کسب می‌کنند و البته کسب و کار‌های کوچک و بزرگی نیز با استفاده از این شبکه اجتماعی توانسته‌اند به رونق و گسترش خوبی برسند. همچنین افراد زیادی هم وجود دارند که می‌خواهند از اینستاگرام درامد کسب کنند اما روش رسیدن به درامد در اینستاگرام را بلد نیستند اگر شما هم جزء این افراد هستید در ادامه این مطلب با ما همراه شوید چرا که به زبان ساده توضیح داده‌ایم که چگونه می‌توان از اینستاگرام درامد کسب کرد.

چرا اینستاگرام برای کسب درامد مناسب است؟

جواب این پرسش ساده است. دلیل مناسب بودن اینستاگرام برای کسب درامد این است که ایرانی‌ها اینستاگرام را به شدت دوست دارند و چند میلیون ایرانی در این شبکه اجتماعی حضور فعال دارند که شما می‌توانید به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. تنها کاری که برای کسب درامد از اینستاگرام باید انجام دهید این است که محتوای جالبی برای ارائه داشته باشید که باعث شود مردم شما را دنبال کنند. افراد در اینستاگرام تشنه عکس‌ ویدئو و مطالب جذاب هستند و گاهاً به طور روزانه ساعت‌ها وقت خود را برای مشاهده چنین مواردی صرف می‌کنند. اینستاگرام مکانی دوست داشتنی برای مردم است که به شما اجازه می‌دهد از این فضا استفاده کرده به کسب درامد بپردازید و یا کسب و کار خود را گسترش دهید.


اهمیت جذب فالوور

قبل از این که به سراغ توضیح روش‌های مختلف کسب درامد در اینستاگرام برویم، لازم است به شما در مورد جذب فالوور توضیحاتی را ارائه کنیم. اگر با اینستاگرام آشنایی مختصری هم داشته باشید مطمعناً با مفهوم فالوور در این شبکه اجتماعی آشنا هستید. فالوور‌ها افرادی هستند که یک صفحه را در اینستاگرام دنبال می‌کنند. حال باید این نکته را بدانید که رمز موفقیت در کسب درامد شما در این شبکه اجتماعی به موفقیت شما در جذب فالوور بستگی دارد. اینستاگرام محدودیتی را برای جذب فالوور در نظر نگرفته است و این امکان برای شما وجود دارد که بی‌نهایت فالوور را جذب کنید. جذب فالوور به معنای دیده شدن است و هر کجا که شما بتوانید به خوبی دیده شوید مطمعن باشید که فرصت‌های طلایی برای کسب درآمد نیز برای شما وجود خواهد داشت.
خلاقیت بیشتر، فالوور بیشتر و درامد بیشتر
نکات زیادی وجود دارد که می‌تواند در جذب فالوور بیشتر به شما کمک کند. استراتژی‌ها و روش‌های مختلفی وجود دارد که شما باید به دنبال یادگیری ان‌ها باشید تا بتوانید راحت‌تر فالوور جذب کنید. اما اگر بخواهم مهم‌ترین نکته را در مورد جذب فالوور به شما بگویم این است که خلاقیت، کلید پیروزی شما در این زمینه محسوب می‌شود. با کمی خلاقیت شما می‌توانید محتوایی را تولید کنید که به راحتی افراد را جذب کند و باعث شود که به تعداد فالوور‌های شما افزوده شود. به عنوان مثال اگر کسب و کاری دارید می‌توانید تصاویر جالبی را به همراه پیشنهاداتی وسوسه انگیز در پیج خود قرار دهید. این کار باعث خواهد شد افراد زیادی کسب و کار شما را دنبال کنند و در بین ان‌ها مشتریان وفاداری نصیب کسب و کار شما خواهد شد. در نهایت همانطور که گفتیم برای جذب فالوور بیشتر نکات زیادی وجود دارد اما می‌توان گفت مهمترین عامل در این زمینه خلاقیت است. اینستاگرام یک فرصت طلایی برای کسب درامد است کافی است کمی قدرت خلاقیت خود را به کار بیاندازید.

با داشتن تعداد فالوور‌های مناسب چگونه می‌توانم کسب درامد کنم؟

تا اینجا به شما گفتیم که اینستاگرام مکانی مناسب برای کسب درامد است و در ادامه نیز به اهمیت داشتن تعداد مناسب فالوور برای رسیدن به درامد مناسب پرداختیم. حال این سوال پیش می‌آید که با داشتن فالوور‌ها چگونه می‌توانم به درامد برسم. واقعیت این است که بعد از جذب فالوور کار شما برای رسیدن به درامد تقریباً ساده خواهد بود چرا که راه‌ها و روش‌های مختلفی پیش روی شما قرار خواهد داشت.
برند سازی کنید
در ابتدا به سراغ کسب و کار‌هایی می‌رویم که می‌خواهند برند و نام تجاری خود را در اینستاگرام به خوبی معرفی کنند. اینستاگرام مکانی مناسب برای برند سازی است. اگه شما صفحه‌ای با تعداد فالوور مناسب داشته باشید، می‌توانید به راحتی برند خود را به تعداد زیادی از افراد معرفی کنید. در این روش شما به صورت غیر مستقیم باعث افزایش درامد کسب و کار خود خواهید شد. به این شکل که به طور مستقیم محصولی را نخواهید فروخت اما با معرفی برند کسب و کار خود باعث خواهید شد که افراد بیشتری به سمت کسب و کار شما جذب شوند. در این روش نیازی نیست شما پیشنهاداتی را برای خرید محصولات یا خدمات به فالوورهای خود ارائه دهید بلکه تنها ان‌ها را با برند و کسب و کار خود آشنا خواهید کرد. اینستاگرام باعث شده است برند‌های زیادی خلق شده و به مردم معرفی شوند. همین الان در ایران کسب و کار‌های بسیار زیادی هستند که توانسته‌اند به خوبی برند خود را در اینستاگرام معرفی کرده و باعث رونق و گسترش کسب و کار خود شوند.

برای کسب و کار‌های دیگران تبلیغات انجام دهید.

یکی از روش‌های رایج کسب درآمد از اینستاگرام به این صورت است که صاحبان صفحاتی که تعداد مناسبی فالوور دارند در قبال دریافت مبالغی برای کسب و کار‌های مختلف تبلیغ انجام می‌دهند. در دنیای رقابتی بین کسب و کار‌ها تبلیغات بسیار تعیین کننده هستند و صاحبان کسب و کار‌های مختلف نیز به خوبی این موضوع را می‌دانند. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی محبوب است و معمولاً افراد ساعات شادی را در ان می‌گذرانند. کسب و کار‌های زیادی حاضر هستند مبالغ قابل توجهی را بپردازند که تبلیغاتشان در این فضا به نمایش در بیاید. مقدار درامدی که شما از این روش می‌توانید به دست بیاورید به طور مستقیم به تعداد فالوور‌های شما وابسته است. و هر چقدر فالوور‌های بیشتری داشته باشید کسب و کار‌های مختفلف پول بیشتری پرداخت خواهند کرد. کافی است شما یک صفحه با تعداد زیادی فالوور داشته باشید مطمعن باشید صاحبان کسب و کار‌ها خودشان به سراغ شما خواهند امد و از شما می‌خواهند که برایشان در صفحه‌ای که دارید تبلیغ کنید.
البته این فرصت برای شما وجود دارد که برای کسب و کار خودتان نیز تبلیغ کنید. به این صورت که در بین پست‌های خودتان پست‌های تبلیغاتی مربوط به کسب و کارتان را نیز قرار می‌دهید. همچنین اگر خودتان صفحه‌ای با تعداد فالوور بالا نداشته باشید باز هم می‌توانید از تبلیغات در اینستاگرام به این صورت استفاده کنید که با پرداخت مبلغی تبلیغات کسب و کار خود را در صفحاتی که تعداد فالوور بالا دارند قرار دهید. البته مراقب باشید که بعضی از صفحات دارای فالوور‌های غیر واقعی یا فیک هستند و تبلیغات در چنین صفحاتی سودی برای شما به همراه نخواهد داشت.

یک فروشگاه مجازی در اینستاگرام دایر کنید.

اینستاگرام امکان فروش محصولات را به صورت مستقیم در اختیار شما قرار خواهد داد. شما می‌توانید در اینستاگرام به صورت مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را در معرض فروش قرار دهید. در اینستاگرام تصاویر بسیار با اهمیت هستند اگر شما بتوانید تصاویر جالب و با کیفیتی را از محصولات خود تهیه کنید و همراه با پیشنهادات جالبی ان‌ها را ارائه کنید این شانس را خواهید داشت که مشتریان زیادی را جذب کرده و فروش بسیار خوبی داشته باشید. همچنین شما می‌توانید ویدوو‌هایی را نیز از کسب و کار خود و محصولاتی که دارید ارائه کنید. علاوه بر کیفیت تصاویر و جذابیت ان‌ها برای فروش محصول در اینستاگرام باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که قیمت‌هایی که شما ارائه می‌کننید باید به صورتی باشند که افراد را جذب کنند. چرا که افراد در اینستاگرام به راحتی قادر خواهند بود که قیمت‌ها را مقایسه کرده و از بین فروشگاه‌های مختلف محصولات با قیمت مناسب‌تر را انتخاب کنند.

5 نظرات
  1. آرش می گوید

    جناب آقای نورهانی
    بابت مقاله خوبتون ممنونم. داشتن خلاقیت برای داشتن یک صفحه اینستاگرامی واقعا مهمه. اما توجه به نیازهای مخاطب ها هم باید درنظر گفته بشه.

    نکات خوب و کاربردی مقاله های شما برای پیشرفت کاری قابل استفاده است. ممنون.

  2. بهزاد شهسواری می گوید

    ممنون از مطالب مفیدتون
    پاینده باشید

  3. میلاد حبیب اللهی می گوید

    ممنون علی جان ، مقالات عالی برای علاقمندان نوشتی .پیشنهاد میدهم یه آموزش تصویری برای اینستاگرام هم درست کنی

  4. عبداله می گوید

    ممنون از مقالات مفید شما امیدوارم که موفق باشید اگر بتونید یک اموزش تصویری اینستاگرام بسازید و با شناختی که از شما دارم بهترین نحو ممکن این کار را انجام میدین البته من تازه وارد کسب کار اینترنتی شدم البته داری کسب کار فیزیکی هستم با تشکر

  5. محرداد می گوید

    مقاله خوبی بود از نظر محتوایی جناب نورهانی ولی فونت بولد نوشته ها چشم رو اذیت می کنه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.