محتوای عالی برای کاربران و موتور های جستجو

بیشتر کاربران وب  مشغله های زیادی دارند و همواره می‌خواهند اطلاعاتی که نیاز دارند را مطالعه کنند .
طبق تحقیقات کاربران وب سایت‌ها بسیاری عجول هستند .معمولاً زمانی که کاربران وارد سایت می‌شوند به سرعت بر روی یکی از گزینه‌های منو کلیک می کنند. مثلاً صفحه گالری تصاویر ، محصولات، مقالات و خیلی کم اتفاق می‌افتد که آن‌ها در همان صفحه اول بمانند .
وقتی کاربر وارد سایت می‌شود به این موضوع فکر می‌کند اگر نتوانم در عرض چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورم اینجا را ترک می کنم.
کاربران وب علاقه زیادی به مطالعه طولانی ندارند. به دلیل این که آن‌ها مشغله زیادی دارند
معمولا ما آنچه که پیدا می‌کنیم مربوط به آن چیزی که نیاز داریم نیست.

مهارت نوشتن خوب برابر است با یک مکالمه موفق 

برای اینکه بتوانید یک محتوای عالی برای کاربران سایت خودتان بنویسید باید :
به سؤالات کاربران سایت خود پاسخ دهید .
شرایطی را ایجاد کنید که برای اطلاعات بیشتر مجدداً به سایت برگردند.
پاسخ به سؤالات کاربران 
معمولاً بیشتر کاربران با سؤالات خود وارد وب سایت می‌شوند اگر بتوانید به سؤالات آنان پاسخ مناسب بدهیم شما یک وب‌سایت موفق خواهید داشت .
البته منظور من این نیست که حتماً یک لیست بزرگ پرسش و پاسخ در سایت خودتان قرار دهید.
منظور من این است که در مورد هر کدام از موضوعات سایت خودتان می‌خواهید چه محتوایی بنویسید به این نکته دقت کنید که کاربران از آن موضوع چه می‌خواهند ، و سپس به این فکر کنید چگونه می‌توانید این اطلاعات را به صورت واضح و شفاف در اختیار آنان قرار دهید .
خوانایی محتوا بسیار مهم است 
تصور کنید از طریق موتور جستجو وارد صفحه‌ای شدید که به طور کامل فقط متن است و تمامی محتوای سایت به یک اندازه و یک رنگ هستند و هیچ تصویری در آن صفحه وجود ندارد آیا شما مایلید که آن اطلاعات را مطالعه کنید مطمئناً با خواندن چند خط از این صفحه منصرف می‌شویم . به همین دلیل یکی از مهم‌ترین پارامترهای موفقیت محتوا زیباسازی آن است .
برای زیبا سازی محتوا:
نوشته‌های خودتان را با یک عنوان با رنگ و اندازه‌ای متفاوت شروع کنید .
متن‌های خودتان را به صورت پاراف و یا چند خط بسازید.
معمولاً با جملات کلیدی محتوای خودتان را آغاز کنید
نکات مهم را به صورت لیست وار بنویسید.
از تصاویر زیبا در محتوا حتماً استفاده کنید
تشویق کاربر برای مطالعه محتوا 
آیا می‌خواهید کاربران درون سایت شما بمانند ؟ مقالات دیگری که شما نوشته‌اید را بخوانند ؟بیشتر از سایت شما خرید کنند ؟و مجدداً به سایت شما برگردند ؟
خیلی آسان است پاسخ به سؤالات کاربران هرگز کار سختی نیست . کافیست با یک تمرین ساده در سیستم وب سایت خودتان کاری کنید که کاربران بتوانند به راحتی به اطلاعات مورد نیاز خودشان دسترسی داشته باشند . اما مهم‌ترین چیزی که باعث می‌شود آنان مجدداً به سایت شما برگردند این است که یک تجربه موفق و لذت بخش برای وی ایجاد کنید .
بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو 
بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) به این معنی است که مطمئن شوید سایت شما در ده لیست اول نتایج طبیعی گوگل یاهو و بینگ نمایش داده می‌شود . همان‌طورکه می‌دانید یکی از مهم‌ترین پارامترهای رشد سایت در گوگل محتواست اگر بتوانید یک محتوای عالی برای سایت خود بنویسید می‌توانی به خوبی سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید .
یک نکته مهم در مورد سئو 
نکات و تکنیک‌هایی که در این دوره آموزشی در حال حاضر به شما خواهم گفت در حال حاضر کاربرد خوبی خواهند داشت . ولی موتورهای جستجوگر آلگوریتم  خودشان را تغییر می‌دهند. برای اینکه بتوانید از آخرین تغییرات موتورهای جستجو آشنا شوید حتماً بخش مقالات مدیر سایت را مطالعه کنید .
البته ، در این دوره آموزشی من و روی نکاتی در مورد بهینه‌سازی سایت متمرکز می‌شوم که در مورد نوشتن محتوا است .
اما نکته مهم بهینه‌سازی سایت این است که مهم‌ترین بخش بهینه‌سازی سایت محتواست گوگل عاشق محتواست و برای اینکه بتوانیم رتبه های خوبی را در موتورهای جست‌وجو کسب کنیم باید محتوای عالی در داخل سایت خود داشته باشیم . محتوایی که مردم آن را می‌خواهند – محتوایی که شامل کلماتی است که کاربران آن را جستجو می‌کنند – محتوایی که کاربران با خواندن آن می‌خواهند آن را به اشتراک بگذارند و یا در سایت خود به آن لینک بدهند . هر موتور جستجو الگوریتم خودش را براساس این موارد بررسی می‌کند البته به این نکته توجه داشته باشید که محتوا را برای کاربران بنویسید نه موتورهای جستجو .
بهینه‌سازی جستجوی داخلی 
این که بتوانید کاربر را وارد سایت خودتان بکنید تنها بخشی از موفقیت شماست . این که بتوانید کاری کنید به آسانی بتوانند اطلاعات خود را به دست آورند بسیار حیاتی است . این که بتوانید از کلمات مناسب و کاربر پسند در سایت خود استفاده کنید کلید موفقیت در جست‌وجوی داخلی و همچنین موتورهای جستجو و خارجی است .
نکات مهم بخش اول :
کاربران وارد سایت ما می‌شوند تا به اهداف خود برسند این که بتوانند کار خود را به اتمام رسانده ، محصول را تهیه کنند و یا پاسخ سؤال خودشان را دریافت کنند
نکته  کلیدی سایت محتواست و سیستم راهبری سایت، جستجو ، طراحی و حتی تکنولوژی سایت پشتیبانی محتوا را انجام دهد .
در مقالات بعدی بیشتر در مورد تولید و محتوا نویسی صحبت خواهیم کرد.
2 نظرات
  1. آمنه عاملی می گوید

    با سلام و وقت بخیر
    خیلی ممنون از مطالب. خیلی تو ارائه ی درس سامانه های اطلاعاتی به من کمک کرد.

  2. mehrdad_kc می گوید

    درود بر شما

    دقیقا نکته کلیدی سایت همین جمله شماست ؛

    نکته کلیدی سایت محتواست و سیستم راهبری سایت، جستجو ، طراحی و حتی تکنولوژی سایت پشتیبانی محتوا را انجام دهد .

    خیلی عالی بود.

    موفق تر باشید .

    چیت ساز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.