۷ شباهت بین وبلاگ نویسی و فرزند داری

[quote font=”arial” font_size=”18″ font_style=”italic” color=”#0a0a0a” bgcolor=”#f7f7a0″ arrow=”yes” align=”right”]وبلاگ نویسی چه وجوه مشترکی با فرزند داری یا پدر/مادر شدن دارد ؟[/quote]

 

این یک معماست : اگر شما صاحب فرزند هستید و یک وبلاگ نویس نیز هستید ممکن است که متوجه چند تشابه بین این دو شوید . وقتی شما تجربه‌ی پدر شدن یا مادر شدن را می‌گذرانید و وارد این وادی می‌شوید خواهید دید که چه شباهت‌هایی به تدریس وبلاگ نویسی دارد .

۱ . بعد از مطالعه و خواندن ، مطالب بیشتری را میاموزید .

زمانی که خانمی باردار است در طول این دوره کتاب‌هایی را در مورد بارداری و مراقبت از کودکان می‌خواند . در واقع همان لحظه که این مطالب خوانده می‌شود شاید ۹۰ درصد مطالب فراموش شوند اما وقتی به مرحله‌ی عمل و بعد از زایمان می‌رسد نا خودآگاه و به طرز شگفت آوری متوجه می‌شود که همه چیز را به واسطه‌ی مطالعات قبلی خود می‌داند و دیگر نیازی به مشاوره ندارد . در واقع در عمل همه چیز پدیدار می‌شود .
و البته این یک طرح خوبی در مورد وبلاگ نویسی است که شما قبل از اینکه وبلاگتان را راه اندازی کنید و یا قبل از اینکه گام بزرگی را در وبلاگتان بردارید برای مثال وارد کردن اولین محصول ، حتماً مطالعه داشته باشید .

۲ . تمرکز بر روی راه اندازی آسان است و زمان زیادی را نمی‌خواهد .

یکی از وسواس‌های بزرگ در دوران بارداری ، اینست که افراد نگران برخورد با کودک و فرایند بچه داری و شاید آینده‌ی او هستند . اما در واقع یک لحظه مادر چشمانش را باز می‌کند می‌بیند که صاحب فرزند شده است و همان لحظه به مراقبت از او فکر می‌کند و تمام تمرکزش را روی همین موضوع می‌گذارد .
وبلاگ نو یسان نیز اغلب اکثر زمان و انرژی خود را صرف راه اندازی وبلاگشان می‌کنند و بیش از حد نگران جزئیات هستند و در حقیقت نگران ایده‌ی اولیه‌ی وبلاگ نویسی خود هستند و این روند روز به روز و هفته به هفته پیش می‌رود . ایده‌ی خوب برای حل این نگرانی آنست که شما قبل از راه اندازی وبلاگ دست کم ۵ یا ۱۰ پست را آماده داشته باشید و به جای نگرانی در مورد پست گذاری قبل از اینکه سایت تولید شده باشد بهتر است توجه خود را صرف طراحی سایت کنید .

۳ . شما می‌خواهید که نقاط عطف و برجسته‌ی اولیه را ضبط کنید .

تقریباً تمام پدر و مادرها اولین لبخند کودکشان را ثبت کرده اند . اولین صحبت ، اولین حرکت برای راه رفتن و …. بسیاری از اولین‌های دیگر که هیچ وقت فراموش نمی‌شوند .
یک وبلاگ نویس هم وقتی که برای اولین بار از شما کامنت یا ایمیل دریافت می‌کند و یا اولین پست مهمانی که در وبلاگ گذاشته می‌شود را هرگز فراموش نخواهد کرد و آن‌را ثبت و ضبط می‌کند . این اولین‌ها بسیار برای او ارزشمند هستند و ممکن است ماه ها از آن بگذرد و نظرات و پست‌های مختلفی توسط افراد و مخاطبان نوشته شود اما آن اولین‌ها یا همان نقطه عطف همیشه خاص و برجسته می‌مانند .

۴ . شما باید خودتان را از خلقتتان جدا کنید .

اکثر پدر و مادر ها سعی می‌کنند که از همان ابتدا به خاطر داشته باشند که کودکانشان شخصی هستند با شخصیت خاص خودشان . یعنی با وجود اینکه ریشه در پدر و مادر دارند اما برای آن‌ها به عنوان یک انسان جدید شخصیتی جداگانه قائل می‌شوند .
وبلاگ شما نشان دهنده‌ی آنست که شما چه کسی هستید اما خود شما نیست . شاید شما یک صدای کمی متفاوت را پیش بگیرید چون فکر می‌کنید برای خوانندگانتان این روند بهتر است یا اینکه بخواهید از طراحی استفاده کنید که هیچ ربطی به شخص شما ندارد اما پاسخ‌دهی بالاتری در جذب مخاطب داشته است .

۵ . اغلب هیچ راه مستقیمی وجود ندارد . (اما هرکسی نظری دارد )

اگر شما پدر/ مادر هستید ، احتمالاً می‌دانید که توصیه های ضد و نقیضی در مورد مسائل مربوط به کودکان و مراقبت از آن‌ها وجود دارد برای مثال خواباندن کودکان برای کنترل گریه ، دادن پوره برای گرفتن نوزاد از شیر ، استفاده از پوشک پارچه ای به جای یک‌بار مصرف و ……..
در دنیای وبلاگ نویسی نیز عقاید مختلفی در میان مردم وجود دارد . شما می‌توانید وبلاگ نویسان مختلفی را پیدا کنید که در وبلاگ‌های مختلف با روش‌های مختلفی کار می‌کنند . قطعه ای کوچک از این توصیه های متضاد را در نظر خود داشته باشید اما هیچ وقت فکر نکنید که حتماً باید آن‌ها را دنبال کنید .

۶ . کار در برخی مواقع سخت و خسته کننده خواهد بود .

تمام والدین با کمال میل و مشتاقانه از فرزند خود مراقبت می‌کنند اما این بدان معنی نیست که تمام لحظات آن‌ها عالی پیش می‌رود و هیچ گاه احساس خستگی نخواهند کرد . خیلی از کارها شاید مانند شستن لباس‌ها و یا هر چیز دیگری برای یک مادر خسته کننده باشد و به هیچ وجه از آن کار لذت نمی‌برند .
در مورد وبلاگ نویسی نیز همین طور است ، مطمئناً این حق جود دارد که شما نیز گاهی اوقات خسته شوید و انجام برخی کارها مانند بروز رسانی پلاگین و و یا نظارت بر نظرات هیچ هیجان و لذتی برای شما به همراه نداشته باشد .

۷. اما … هر روز ماجرای جدیدی به وجود خواهد آمد .

تبدیل شدن به پدر یا مادر لذتی وصف نشدنی را با خود به همراه دارد و مطمئن باشید که هر روز چیز جدیدتری برای لذت بردن از آن به وجود خواهد آمد مانند کف زدن کودکتان یا لبخند او .
وبلاگ نویسی ، بیش از حد ماجراهای جدید و هیجان انگیزی را روز به روز برای شما به ارمغان می‌آورد . شاید فرود آمدن یک پست مهمان در وبلاگ شما بسیار تحسین برانگیز باشد و یا دریافت ایمیل از یکی از خوانندگانتان که چقدر وبلاگ شما را دوست دارد و یا کسب در آمد اولیه‌ی شما و یا حتی یافتن یک دوست جدید برای شما یک شگفتی را همراه آورد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.