در کوتاه‌ترین زمان سایت خود را بهینه کنیم

اگر احساس می‌کنید که باید ترافیک بیشتر و بهتری از گوگل دریافت کنید و همین امروز می‌خواهید اولین گام را بردارید در این مقاله چند نکته کلیدی برای شروع بهینه سازی سایت را برای شما می‌نویسم.
معمولاً شرکت‌هایی که در زمینه سئو فعالیت می‌کنند هزینه های بسیار بالایی را برای انجام این کار دریافت می‌کنند، به هر حال یک فرد تازه کار نیز می‌تواند به صورت اثر بخش کار خود را در این زمینه شروع کند. با نکاتی که در این مقاله به شما می‌گویم می‌توانید به سرعت برنامه بهینه سازی خودتان را شروع کنید.

 
این اطلاعات برای افراد کارآفرین،بازاریابان، مدیران و کسب و کار های کوچک است که می‌خواهند از مزایای بهینه شدن وب سایت خودشان برای موتور های جستجو استفاده کنند بدون این که هزینه بسیار بالای را صرف این کار کنند.
بعد از مطالعه این آموزش شما می‌توانید به آسانی استراتژی بهینه سازی سایت خودتان را به صورت گام به گام ترسیم کنید.
گام اول: انتخاب کلمه کلیدی:
در بسیاری از موارد از دوستان می‌شنوم که می‌گویند انتخاب کلمات کلیدی برای سایت بحثی کلیشه ای و خسته کننده است. در صورتی که باید بگویم فونداسیون یک برنامه بهینه سازی سایت انتخاب کلمات کلیدی است که متأسفانه، اشتباه بزرگ برخی از وب سایت‌ها عدم انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای و بسایت است. در این مرحله باید تحقیق و تحقیق و تحقیق کنید. در این مرحله باید کلماتی را بدست آورید که کاربر در صورتی که با آن کلمه وارد سایت شما شود حتماً به سایت شما علاقه‌مند است و ممکن است محصولات شما را خریداری کند.
برای مثال: اگر شما فروشنده فیلم و سریال‌های ایرانی هستید. اگر سایت خودتان را برای فقط لغت سریال یا فیلم بهینه کنید. شاید ترافیک زیادی را دریافت کنید ولی ممکن است کاربران برای دانلود رایگان آن به سایت شما مراجعه کنند. پس بهترین گزینه این است که سایت خودتان را برای لغات خرید اینترنتی فیلم بهینه سازی کنید. البته بعد از انتخاب کلمات کلیدی باید تحقیقات لازم را در ابزار سیستم تبلیغات گوگل انجام دهید و بینید آیا عبارت انتخاب شده به اندازه کافی در گوگل جستجو می‌شوند یا خیر؟
نکته دوم انتخاب بهترین کلمات کلیدی:
در زمانی که سایت خودتان را برای موتور های جستجو بهینه می‌کنید این نکته را باید در نظر داشته باشید که این در ادامه کار بهینه سازی خودتان شما باید همواره کار تحلیل کلمات کلیدی را انجام دهید. در زمینه های کاری خودتان مقاله نویسی کنید و کلمات کلید مختلف را آزمایش کنید. در زمانی که بهترین کلمه کلیدی را یافتید که بیشترین فروش را ایجاد می‌کند آن تمرکز خودتان را بر روی آن لغت بیشتر کنید.
گام سوم: قرار دادن کلمات کلیدی در سایت.
مکان‌های مختلفی برای قرار دادن کلمات کلیدی وجود دارد که باید کلمه کلیدی هدف خودتان را در این بخش‌های قرار دهید.
– قرار دادن کلمات کلید در تیتر سایت: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که موتورهای جستجو برای رتبه بندی سایت در نتایج خودشان در نظر می‌گیرند. کلمات کلیدی در داخل تیتر سایت است.
– آدرس صفحات: یکی از بخش‌هایی که کلمات کلید در آن نقش مهمی دارند آدرس صفحات وب‌سایت است. در زمانی که مقاله ای می‌نویسید و یا برای صفحات داخلی خود سعی کنید کلمات کلیدی تمرکز شده برای آن صفحه را نیز در آدرس صفحات سایت خودتان قرار دهید.
– عناوین سایت- یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که موتور های جستجو  در صفحه به آن توجه می‌کنند عناوین صفحه هستند که می‌توانیم آن‌های را در تگ H1 قرار دهیم. قرار دادن کلمات کلید صفحه در این تگ تأثیر بسیار زیادی در رتبه سایت شما در موتور های جستجو دارد.
– تگ توضیحات: در زمانی که عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید به علاوه تیتر سایت در زیر آن توضیحاتی در مورد آن صفحه قرار می‌دهد. شما هم می‌توانید توضیحاتی که در آن بخش نمایش داده می‌شود را در تگ توضیحات خودتان بنویسید. سعی کنید متنی جذاب را در این بخش بنویسید زیرا کاربران قبل از کلیک بر روی سایت شما حتماً این بخش را مطالعه خواهند کرد.
– محتوای صفحه: سعی کنید با چگالی حد اقل ۲% کلمات کلید خودتان را در محتوای صفحه قرار دهید. در مقالات بعدی در مورد نوشتن محتوای بهینه برای گوگل نکاتی را می‌نویسم.
گام چهارم: بهینه سازی سایت برای کلمات کلیدی
حالا شما کلمات کلیدی مناسب سایت خودتان را انتخاب کرده‌اید. برای شروع کار باید در زمینه کاری خودتان کلمات هم خانواده را بدست آورید. و برای هر کدام از این لغات یک صفحه مجزا ایجاد کنید. و یک ارتباط منطقی بین این صفحات ایجاد کنید. منوی سایت مهم‌ترین بخش برای این ارتباط منطقی است.
نکته پنجم و مهم‌ترین آن: ایجاد لینک برای سایت.
به گفته خود مدیران گوگل برای افزایش رتبه سایت خودتان در موتور های جستجو باید لینک دریافت کنید. شما می‌توانید به ۳ صورت این کار را انجام دهید:
۱- ایجاد لینک به صورت دستی
۲- ایجاد لینک به صورت خودکار
۳- ایجاد لینک توسط علاقه‌مندان سایت.

در آموزش‌های بعدی در مورد روش‌های صحیح لینک سازی برای شما می‌نویسم.

علی نورهانی
منبع: مدیرسایت

Comments (0)
Add Comment