تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی

امروزه شبکه‌های اجتماعی متنوعی وجود دارند که ارتباط بین افراد یک چامعه را راحت کرده‌اند. تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است و اگر شما می‌خواهید حضور موفقی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید و به خوبی از این شبکه‌ها در جهت رسیدن به اهداف خود سود ببرید، باید تولید محتوای خوبی برای این شبکه‌ها انجام دهید. در این مقاله به نکاتی می‌پردازیم که به شما کمک خواهند کرد که در شبکه‌های اجتماعی حضور موفقی داشته باشید.

محتوای شما نباید زیاد طولانی باشد

اکثر افراد بر روی گوشی‌های هوشمند خود از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و به دلیل اندازه کوچکتر تلفن‌های هوشمند نسبت به لب تاپ و کامپیوتر مطالب در ان‌ها کوچکتر نشان داده می‌شود. مطالبی که بیش از حد طولانی و بلند باشند ممکن است از طرف برخی از کاربران مورد توجه و استقبال قرار نگیرند. در نتیجه سعی کنید مطالبی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید بیش از حد طولانی نباشد. مطالب طولانی می‌توانند باعث خستگی و سر رفتن حوصله کاربران شوند.

عکس‌ها و تصاویر بسیار مهم هستند

برای انکه بتوانید توجه و استقبال مخاطبان را به دست بیاویرد لازم است بدانید که در شبکه‌های اجتماعی تصاویر بسیار مهم هستند. به عنوان مثال شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام تصویر محور میباشد و تصاویر نقش مهمی در آن بازی می‌کنند. یا اینکه بر طبق تحقیقات استفاده از تصاویر جذاب در فیس بوک باعث افزایش بیش از ۵۰% اشتراکگذاری مطالب می‌شود. اگر دوست ندارید که کاربران از مطالب طولانی خسته شوند لازم است که از تصاویر جذاب در محتوای خود استفاده کنید چرا که عکس‌های جذاب مخاطبان را تشویق می‌کنند که یک مطلب را مطالعه کنند.

سر تیتر‌ها بسیار مهم هستند

فرقی نمی‌کند محتوایی که شما تولید می‌کنید طولانی باشد یا کوتاه به هر حال سر تیتر‌هایی که برای ان آنتخاب می‌کنید بسیار مهم هستند. شما باید در انتخاب سر تیتر وسواس و دقت کافی را صرف کنید تا در شبکه‌های اجتماعی گزینه‌ای مناسب برای به اشتراگذاری باشند. اولین چیزی که از یک مطلب دیده می‌شود، سرتیتر است که میتوان گفت به نوعی مهم‌ترین بخش مطلب برای جذب مخاطب نیز به شمار می‌رود. سرتیتر مطلب شما در عین جذابیت باید به نوعی موضوع اصلی مطلب شما را نیز نمایان کند.

کیفیت بسیار مهم است

گاهی اوقات یک محتوای کوتاه اما با کیفیت بیشتر از چندین محتوای طولانی و بلند تاثیرگذار است. همیشه به یاد داشته باشید که در تولید محتوا به کیفیت بیشتر از کمیت اهمیت بدهید. گاهی اوقات یک مقاله کوتاه یا یک عکس جالب می‌تواند به طرز فوق العاده ای تاثیرگذار باشد. در شبکه‌های اجتماعی رمز موفقیت شما در تولید محتوا به این شکل است که باید در زمانبندی مناسب و به طور ثابت قدم اقدام به تولید محتوای با کیفیت بکنید.

توجه به ارزش به اشتراک گذاری محتوا

قبل از اینکه محتوایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید به این موضوع فکر کنید که آیا در محتوای تولیدی شما چیزی وجود دارد که مخاطب را تشویق کند که آن را به اشتراک بگذارد یا خیر. برای موفقیت لازم است که شما محتوایی را تولید که که ارزش به اشتراک‌گذاری بالایی داشته باشند. اگر بتوانید محتوایی را تولید کنید که دیگران ان را به اشتراک بگذارند به بهترین شکل خواهید توانست که خود را به دیگران معرفی کنید.

 

به مناسبت‌ها دقت کنید

مناسبت‌های مختلف زمان مناسبی برای تولید محتوا مرتبط با آن مناسبت هستند. با این کار شما شانس بیشتری برای جلب توجه مخاطبان خواهید داشت. به عنوان مثال اگر قبل از ایام عید بتوانید محتوای جالبی را در مورد سفره هفت سین و رسوم اینچنینی تولید کنید مطمعناً با استقبال از طرف مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی مواجه خواهید شد. تولید محتوای خلاق در مورد مناسبت‌های مختلف باعث خواهد شد افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی به سمت شما جذب شوند. کافی است به تقویم نگاه کنید مناسبت‌های ملی و حتی جهانی زیادی وجود دارند که شما می‌توانید از این فرصت‌ها استفاده کنید.

 

برنامه و زمانبندی مناسب داشت باشید

 

برای موفقیت در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی لازم است که یک برنامه دقیق را برای خود در نظر بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید برای خودتان برنامه‌های هفتگی را در نظر بگیرید و تعیین کنید که در یک هفته به چه موضوعاتی می‌خواهید، بپردازید. به طور کلی موفقیت در تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی نیاز به زمان دارد و به سرعت انجام نمی‌گیرد. شما باید به مرور زمان در شبکه‌های اجتماعی رشد کنید و چننین هدفی بدون برنامه‌ریزی و زمانبندی مناسب مطمعناً امکان‌پذیر نیست.

خلاقیت

محتوای جذاب و خلاق همیشه مشتریان خودش را در شبکه‌های اجتماعی دارند. در این شبکه‌ها افراد تشنه محتوا‌های جالب هستند و تنها کافی است شما این نیاز را بر طرف کرده تا بتوانید حضور موفقی در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. سعی کنید از قدرت خلاقیت خود استفاده کنید. شبکه‌های اجتماعی یک فرصت طلایی برای افراد خلاق است. افراد زیادی وجود دارند که با استفاده از قدرت خلاقیت خدو یک ویدوو جالب را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند و با استفاده از آن تعداد بسیار زیادی مخاطب را به سوی خود جلب کرده‌اند.

افزایش تعامل با مخاطبان

به طور کلی می‌توان گفت هدف از حضور در شبکه‌های اجتماعی افزایش تعامل با مخاطبان است. شما می‌توانید با طرح سوالاتی مخاطبان خود را به چالش دعوت کنید. به عنوان مثال نظر آن‌ها را در مورد محتوایی که تولید کرده‌اید را بپرسید و یا اینکه از ان‌ها بخواهید در جهت افزایش کیفیت محتوایی که منتشر کرده‌اید به شما کمک کنند. شما با این کار مخاطبان را با محتوایی که منتشر کرده‌اید درگیر می‌کنید و همین موضوع باعث جلب نظر بیشتر مخاطبان خواهد شد.

در دسترس باشید

لازم است بدانید که تهیه محتوای جذاب و با کیفیت نمی‌تواند به تنهایی تضمینی برای موفقیت شما باشد. تعامل در شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی دارد. در نتیجه سعی کنید همیشه برای مخاطبان خود در دسترس باشید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. لازم است که شما تا جایی که برایتان مقدور است با حوضله پاسخگوی مخاطبان خود باشید. در چنین حالتی حضور شما در شبکه‌های اجتماعی موثر خواهد بود و در غیر این صورت بعد از یک مدت فراموش خواهید شد حتی اگر محتوای خوبی هم تولید کرده باشید.

ویدئوها پر طرفدار‌ترند

در چند سال اخیر محتوا‌های ویدوویی بسیار پرطرفدار شده‌اند. توضیح یک مطلب به وسیله ویدوو برای مردم برای ان‌ها جذاب‌تر از خواندن یک مطلب است. شما می‌توانید بعضی از مطالب را تبدیل به ویدوو بکنید. برخی از شبکه‌های اجتماعی مکانی مناسب برای منتشر کردن ویدوو‌ها هستند. پس شما هم اگر می‌خواهید در شبکه‌های اجتماعی به موفقیت برسید از این فرصت استفاده کنید.

محتوای اموزشی تولید کنید و از داده‌های آماری استفاده کنید
معمولا یک محتوای آموزشی مفید به سرعت به اشتراک گذاشته می‌شود. سعی کنید در زمینه‌ای که تخصص دارید محتوا‌های آموزشی را تولید کنید. همچنین در محتوا‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید سعی کنید از داده‌های آماری استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید از داده‌های آماری در مورد بازار استفاده کنید چرا که معمولاً افراد اطلاعات اماری را سریع‌تر از مطالب دیگر به اشتراک می‌گذارند.

 

مخاطبان خود را بشناسید

در شبکه‌های اجتماعی به دنبال برقراری ارتباط با چه افرادی هستید؟ در ابتدا باید این موضوع را برای خودتان مشخص کنید و بعد از آن باید ببینید که این دسته از افراد به چه نوع محتوایی بیشتر نیاز دارند. به عنوان مثال اگر شما به دنبال جلب توجه دانشجویان هستید لازم است محتوایی که تولید می‌کنید برای این گروه دارای جذابیت بالایی باشد. شناخت مخاطبان به شما کمک خواهد کرد که بتوانید محتوای مناسبی را برای آن‌ها تولید و منتشر کنید. همچنین شما می‌توانید بعد از مدتی از بازخوردی که از مخاطبان دریافت می‌کنید بهتر بفهمید که ان‌ها بیشتر به دنبال چه نوع محتوایی هستند.

نکات نگارشی را رعایت کنید

اگر قصد تولید محتوای متنی دارید یکی از مهم‌ترین کار‌ها این است که محتوای شما نباید دارای اشکالات نگارشی باشد. این امر به ظاهر ساده است اما بی دقتی در این موضوع می‌تواند باعث کاهش ارزش محتوای تولید شده توسط شما شود. قبل از انتشار یک محتوای متنی حتما ان را بازخوانی کرده و اشکالات موجود را برطرف کنید.

از اخبار جذاب استفاده کنید

به دنبال اخبار داغ و جذاب باشید. این اخبار می‌توانند گزینه‌های منناسبی برای تولید محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی باشند. شما هر چقدر سریع‌تر بتوانید یک خبر جالب را در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید، شانس بیشتری برای جذب مخاطب خواهید داشت. در شبکه‌های اجتماعی افراد به دنبال اخبار جذاب هستند. شما می‌توانید با برطرف کردن این نیاز تعداد قابل توجهی مخاطب جذب کنید.

نتیجه‌گیری

شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب هستند. البته لازم است بدانید که شبکه‌های اجتماعی تنها برای تفریح و گذراندن وقت مفید نمی‌باشند و فرصت‌های طلایی بسیاری را فراهم کرده‌اند. به عنوان مثال کسب و کار‌های فراوانی توانسته‌اند با استفاده از این شبکه‌های اجتماعی به موفقیت‌های قابل توجهی برسند. رمز موفقیت و جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوای مناسب است. در این مقاله نکاتی را ارائه کردیم که می‌تواند به شما کمک کند تولید مختوای موفقیت‌آمیزی را در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. فراموش نکنید که محتوای خوب و با کیفیت در همه جا طرفداران خودش را دارد و افراد را به سمت شما جذب خواهد کرد تنها کافی است که نیاز‌های آنها را در این زمینه بشناسید و ان را برطرف کنید.

7 نظرات
  1. وردپرس مانیا می گوید

    بنده تقریبا اکثر مطالب وب سایتم رو توی شبکه های اجتماعی به اشتراک میزارم، و اثرات مثبت عالی ای هم مثل دریافت بازدید کننده از شبکه های اجتماعی و سرعت بالاتر ایندکس بدست آوردم.
    ممنون بابت مطلب اقای نورهانی

  2. بیاتو عروسی می گوید

    با سلام جناب نورهانی بزرگ
    من همیشه از مطالب سایتتون استفاده میکنم . در هفته اینده قصد دارم که در دوره سئو شما شرکت کنم .

    تعریف شما رو از یکی از دوستانم خیلی شنیدم . میگفتن که فوق العاده مسلط هستین.

  3. نوین ادمین می گوید

    در خصوص موارد بالا من فکر میکنم تصویر خصوصاً در اینستاگرام اهمیت بالایی داره .
    بسیاری از کاربران رو دیدم که در صفحه اینستاگرامش کلی محصول گذاشتن ولی تصویر همشون شبیه به همه.
    خلاقیت هم موردیه که کمتر کسی بهش فکر میکنه . همه ترجیح میدن مطالبی که داخل سایتشون هست رو فقط در شبکه های اتماعیشون قرار بدن در صورتی که یک شبکه اجتماعی برای تعامل با کاربران هست و نسخه دوم سایت نیست .

  4. بهزاد شهسواری می گوید

    عالی تشکر می کنم
    زنده باشید

  5. کیان فود می گوید

    مطلب خیلی خوبی بود. ممنون. بنده پکیج محصولاتتون برای سئو رو قبلا خریداری کردم. خیلی بهم کمک کرد برای سایت خودم. مخصوصا سی دی مربوط به کارشناس خود گوگل.

  6. ابزار وبلاگ می گوید

    مثل همیشه اموزش های بروز سئو ممنون

  7. سفارش تابلو فرش چهره می گوید

    بسیار عالی بود مرسی از اموزش مفیدتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.