بهینه سازی تصاویر

تصاویر بخش بسیار مهمی از سایت شما هستند، اما شما آن ها را هم می توانید بهینه کنید. تمامی تصاویر می توانند دارای نامی باشد. همچنین از تگ alt میتوان برای زبان فارسی استفاده کرد.

چرا باید از این امکان استفاده کنیم؟ اگر در زمانی که کاربر سایت شما را مشاهده می کند و به هر دلیلی تصاویر به او نمایش داده نشد، به جای آن متن داخل alt نمایش داده می شود.
دلیل دیگری که باید این کار را انجام دهید این است که این کار مانند همان متن لینک است. و در صورتی که آن تصویر به جائی لینک شده باشد متن alt به عنوان anchor text استفاده می شود. به هر حال ما پیشنهاد نمی کنیم که از چندین تصویر در سایت برای این کار استفاده کنید.
با استفاده از نوشته های alt میتوان تصاویر سایت برای بخش جستجوی تصاویر گوگل بهینه نمود.

روش های مناسب برای تصاویر

۱. استفاده خلاصه، ولی کلمات توضیحی در نام فایل و alt – مانند بخش های مختلف برای بهینه سازی سایت ، نام فایل ها و نوشته های alt بهترین هستند اما در زمانی که کوتاه باشند.
اجتناب کنید از :
– استفاده از نام فایل های جامع مانند “۱.jpg” ، “pic.gif” ، “image1.jpg” در زمانی که ممکن است نامی بهتر اختصاص دهید.
– استفاده از نام های طولانی.
– استفاده بیش از حد کلمات کلیدی درalt
۲. استفاده از نوشته alt در زمانی که تصاویر شما لینک دار هستند. – اگر تصمیم دارید از تصویر خود برای لینک استفاده کنید، با نوشتن alt می توانید به گوگل در زمینه بیشتر شناختن آن صفحه کمک کنید. تصور کنید که می خواهید از متن برای لینک ها استفاده کنید.
اجتناب کنید از:
– نوشتن متن های طولانی که به نظر spam باشند.
– استفاده از آدرس تصویر برای مسیر یابی سایتتان.
۳. ذخیره سازی تصاویر در شاخه های خودشان – به جای این که تصاویر خود را در جاهای مختلف سایت خود      پراکنده http://www.rayanlearn.com/images کنید آن ها را در یک جا قرار دهید.
۴. استفاده از فرمت های تصاویر معمول وب– بیشتر مرور گر ها از فایل های JPEG – GIF – PNG و BMP پشتیبانی می کنند.

1 نظر
  1. ابراهیم می گوید

    نام و تگ الت برای ورد پرس همان اسم و متن جایگزین عکس هست؟ و این چه ربطی به اسمی داره که ما تو کامپیوترمون عکس رو با اون ذخیره کردیم داره؟ ضمنا آیا باید این دو مورد (یا سه مورد) انگلیسی باشه یا فارسی بودنشون مانعی نداره؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.