ساخت تبلیغات جذاب

ساختن تبلیغات جذاب آرزوی صاحب هر کسب و کاری است. مخصوصاً در اینترنت که مدیران سایت با صرف هزینه های زیاد تبلیغات گرافیکی بسیار شیکی را می سازند. ولی درصد کمی از کاربران بر روی این آگهی ها کلیک می کند. و این امر باعث نارضایتی آنان از بازار اینترنت شده و بعد از مدتی پس از خسارات مالی سایت خود را می بندند اما نکته مهم چیست؟ چگونه می توانیم آگهی تبلیغاتی بسازیم که کاربر را جذب کرده و بر روی آن کلیک کند؟ در ادامه مطلب به نحوه ساخت تبلیغات گرافیکی به صورت اصولی می پردازیم.
برای ساخت تبلیغاتی که کاربران بر روی آن کلیک کنند باید به سوالات زیر پاسخ دهید:
مهم ترین سوال این است، در صورتی که کاربر بر روی آگهی شما کلیک کند به چه نتیجه ای می رسد؟
محتوای سایت شما در چه زمینه ای است؟
آیا در صورتی که کاربر بر روی آگهی شما کلیک کند می تواند یکی از مشکلات و نیاز های خود را برطرف کند؟
آیا از عنوان مناسب برای آگهی خود استفاده کرده اید؟
آیا در صورتی که کاربر بر روی آگهی شما کلیک کند جایزه ای را دریافت می کند؟
آیا از رنگ های جذاب استفاده کرده اید؟
آیا از کاربر برای کلیک روی آگهی درخواست کرده اید؟

پاسخ به تک تک مطالب بالا می تواند آگهی شما را به یک آگهی جذاب تبدیل کند.
بیشترین اشتباه صاحبان سایت در ساخت تبلیغات، این است که محل تبلیغ خود را به درستی انتخاب نمی کنند برای مثال فردی که در زمینه اتوماسیون اداری فعالیت می کند سایت های تفریحی یا جوک و لطیفه جایگاه مناسبی برای تبلیغ نیست. بلکه می توان از سایت های آگهی برای جذب مخاطب استفاده کرد زیرا این سایت ها آگهی ها را دسته بندی می کنند و مخاطبان خدمات شما حتماً در آن دسته به سمت شما خواهند آمد.
آگهی شما باید نیاز اصلی مخاطب شما را هدف قرار دهد. در صورتی که خدمات شما در زمینه سلامت و بهداشت است باید تیتر آگهی شما نیاز این افراد را جلب کند و کاربر با خود بگوید در صورتی که بر روی این آگهی کلیک کند می تواند در سلامت تاثیر وی داشته باشد.
اگر می خواهید فقط برند خود را معروف کنید در جای عنوان فقط نام تجاری خود را قرار دهید. و کاربر به خود لزومی نمی دهد که بر روی آگهی شما کلیک کند. ولی در صورتی که می خواهید کاربر از روی آگهی شما کلیک کند در جای عنوان هرگز از نام تجاری خود استفاده نکنید. بلکه باید عنوانی جذاب به جای آن انتخاب کنید.
بهترین شیوه برای جذب مخاطب و کلیک بر روی آگهی شما ارائه هدیه ای رایگان به کاربر در صورت کلیک بر روی آگهی است. این بهترین موقعیت ممکن است زیرا کاربر دلیلی را به خود می دهد که بر روی آگهی شما کلیک کرده و جایزه اش را دریافت کند. شما می توانید یک کتاب الکترونیکی ساده در زمینه کاری خود بسازید و علاوه بر مطالبی را که به کاربر قول داده بودید خدمات خود را نیز تبلیغ کنید. این کار در آینده می تواند کاربران بیشتری به سمت شما هدایت کند. زیرا ممکن است کاربر آن کتاب را در سایت خود به صورت رایگان قرار دهد و یا برای دوستانش ارسال کند در این حالت شما دست به دست تبلیغ خواهید شد.
از کاربر برای این که روی آگهی شما کلیک کند درخواست کنید این یک عامل ذهنی است انسان ها به درخواست های محترمانه پاسخ مثبت می دهند.
آیا رنگ تبلیغ شما دید کاربر را جذب می کند. بهترین رنگ برای وب رنگ زرد است ولی در انتخاب طیف آن دقت کنید.
در صورتی که مایلید آگهی هائی را برای شما طراحی کنیم که جذاب باشند و این اصول به خوبی در آن رعایت شده باشند با ما تماس بگیرید.

1 نظر
  1. محمد می گوید

    بسیار عالی و مفید-ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.