چگونه سود وب‌سایت را افزایش دهیم؟

طبق تحقیقاتی که بین بیش از ۱۶۰ وب سایت فروشگاه اینترنتی ایرانی انجام دادیم، به صورت میانگین نرخ تبدیل این سایت‌ها (افرادی که وارد سایت شده و خرید می‌کنند) بین ۰.۵ تا ۱ درصد بود، یعنی از هر صد بازدید کننده از سایت در بهترین شرایط یک نفر خرید می‌کرد. بنابراین تنها راه برای افزایش درآمد وب‌سایت افزایش ترافیک بود. اما نکته مهم این است که به چه دلیل ۹۹ درصد دیگر از سایت خرید نمی‌کردند؟ این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد، که مهم‌ترین آن‌ها ترافیک موثر،اطلاع رسانی مناسب به مخاطب، سیستم خرید آنلاین ساده و استفاده از سیستم حرفه ای بازاریابی ایمیلی و غیره است. امروزه شرکت‌هایی هستند که زمینه فعالیت آن‌ها پیاده سازی و بهینه سازی نرخ تبدیل سایت است تا فروش و سود وب‌سایت افزایش پیدا کند.
با افزایش ترافیک درآمد سایت افزایش پیدا می‌کند ولی با افزایش نرخ تبدیل سایت سود وب‌سایت افزایش پیدا می‌کند. به این مثال ساده توجه کنید: فرض کنید محصولی الکترونیکی در سایت داریم که قیمت آن ۷۰۰۰ تومان است. اگر بخواهیم ۱۰۰ کاربر را از طریق تبلیغات کلیکی وارد سایت کنیم، باید ۶۰۰۰ تومان هزینه کنیم. بنابراین با نرخ تبدیل ۱% سود ما ۱۰۰۰ تومان خواهد بود، و اگر بخواهیم در ماه یک میلیون تومان درآمد داشته باشیم باید ۱۰۰۰۰۰ کاربر را وارد سایت کنیم. اما اگر سایت خودمان را بهینه تر کنیم و نرخ تبدیل سایت را به ۲% ارتقاء بدهیم از هر ۱۰۰ کاربر ۲ نفر خرید می‌کنند و فروش ما ۱۴۰۰۰ تومان است ولی هنوز هزینه تبلیغات ما همان ۶۰۰۰ تومان است بنابراین سود ما ۸۰۰۰ تومان خواهد بود و این بار برای درآمد یک میلیون تومان کافی ست ۱۲۵۰۰ نفر را وارد سایت کنیم. همان‌طور که مشاهده می‌کنید با افزایش نرخ تبدیل ۱ به ۲ درصد سود ما ۷۰۰% افزایش داشته است. اگر نرخ تبدیل ۳% را محاسبه کنید خواهید دید که چه میزان سود شما افزایش پیدا می‌کند و تعداد بازدید کننده کمتری را باید به سایت خود هدایت کنید. اما نکته مهم این است:
چگونه نرخ تبدیل سایت را افزایش دهیم؟
در اینترنت هیچ ابزاری وجود ندارد که با نصب آن در سایت خودتان به صورت خودکار نرخ تبدیل شما افزایش پیدا کند ولی شما می‌توانید با استفاده از گزارشات سیستم‌های آمار گیری و تحلیل سایت به عیب‌های اصلی سایت خودتان پی ببرید و با برطرف کردن و بهینه سازی سایت خود نرخ تبدیل سایت را افزایش دهید.
بهترین روش برای افزایش نرخ تبدیل سایت استفاده از روش آزمایش و تحلیل است، کاری که ۹۹% وب‌سایت‌های اینترنتی انجام نمی‌دهند. در این روش ما برای هر کدام از صفحات فروش سایت ۲ یا چند صفحه متفاوت را صراحی و پیاده سازی می‌کنیم، و توسط نرم افزارهایی مانند گوگل آنالیز، رفتار کاربران در سایت را بررسی کنیم.
ما تحلیل را در این موارد انجام می‌دهیم: 
۱- ترافیک سایت
۲- عنوان‌های سایت
۳- قیمت
۴- سیستم سفارش سایت
۵- محتوای صفحه فروش
۶- گارانتی
۷- نظرات مشتریان
۸- ایمیل‌های ارسالی سایت
۹- گرافیک سایت .
اگر می‌خواهید نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهید مقاله بعدی را مطالعه کنید.
1 نظر
  1. فرش سجاده ای می گوید

    برای داشتن سایت با بازدهی بالا موارد زیادی هست که باید رعایت کرد، بعلاوه گذاشتن زمان و صبر و حوصله حرف اول را می زند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.