راهنمای بهبود جریمه گوگل پنگوئن

اخیراً به روز رسانی های جدید گوگل باعث نگرانی بسیاری از تجارت‌های آنلاین شده است. شرکت‌های سئو و مدیران وب سایت ها، بسیار نگران این به‌روزرسانی های گوگل هستند.
قبل از هر چیز این نکته را تصور کنید: قبل از اینکه به‌روزرسانی پنگوئن گوگل بیاید وب سایت شما در رتبه‌های اول نتایج جست و جو بود (رنکینگ در موتورهای جستجو ) بعد از فعال شدن پنگوئن سایت شما شاهد افت چشمگیری در گوگل شده است. برای مثال رتبه های صفحه اول شما به صفحات دوم و سوم رفتند و باعث شده است ورودی شما از گوگل افت چشمگیری داشته باشد و صد البته مشتریان زیادی را از دست داده‌اید .
به این دلیل که گوگل کار بر محور است ، همواره الگوریتم خود را به‌روزرسانی می‌کند تا بهترین نتایج را به کاربران خود نمایش دهد در حقیقت الگوریتم پنگوئن یکی از همین به روز رسانی های الگوریتم گوگل است  به هر حال ، آن چیزی که باعث می‌شود الگوریتم پنگوئن رتبه شما را در گوگل کاهش دهد این است که شما قوانین راهنمای گوگل را رعایت نکردید. تمرکز گوگل پنگوئن بر روی لینک‌های ورودی وب‌سایت شماست اگر گوگل متوجه شود که لینک‌های ورودی سایت شما به صورت غیرطبیعی ساخته شده است هشدار خود را به این صورت نشان می دهد که رتبه شما را در نتایج جستجو کاهش می‌دهد ، البته این کار را در کوتاه مدت انجام می دهد و شما در این شرایط باید مشکل سایت خود را برطرف کنید در گوگل ابزاری وجود دارد که توسط آن می‌توانید لینک‌های غیرطبیعی که به سمت سایت شما هدایت شده‌اند را حذف کنید. در مقالات بعدی در مورد این ابزار گوگل توضیحات کامل‌تری را ارائه خواهم کرد .
برای اینکه بدانید سایت شما به دلیل به‌روزرسانی پنگوئن گوگل افت شدیدی داشته است باید شما به دقت وب سایت خودتان را بررسی کنید اولین کاری که باید انجام دهید اینست که آیا با چند کلمه کلیدی لینک‌های  غیرطبیعی به سمت سایت شما هدایت شده‌اند یا خیر در این حالت شما باید تمامی این موارد را حذف کنید .
در صورتی که توسط گوگل پنگوئن جریمه شوید این که از این حالت خارج شوید غیرممکن نیست ولی نیاز به زمان دارد در گام اول وب سایت خودتان را بررسی کنید و در مورد لینک‌های غیرطبیعی که به سمت سایت شما هدایت شده‌اند  و ‌گوگل در مورد آن‌ها هشدار داده است نسبت به پاک‌سازی آن‌ها اقدام کنید .
معمولاً در سه حالت زیر پگوئن لینک های ورودی شما را بررسی می کند:
یک – لینک های با کیفیت پایین : معمولاً این لینک ها از سایت‌هایی به سمت سایت ما هدایت می‌شوند که اطلاعات آن‌ها به سایت شما هیچ ارتباطی ندارد (دریافت لینک از سایت‌هایی که به زمینه کاری شما مربوط نیست ) .
دو- لینک های خوبی که دارای مشکلات کوچکی هستند (دریافت لینک از این وب سایت‌ها با شرایط خاص تأثیر منفی زیادی بر روی سایت شما ندارند ) .
سه- لینک های با کیفیت بالا  که در حقیقت از سایت‌هایی به سمت سایت ما هدایت می‌شوند که دقیقاً در زمینه کاری ما فعالیت می‌کنند (دقیقاً در هنگام لینک سازی باید در جست‌وجوی چنین وب سایت‌هایی باشیم ) .
برای لینک‌های با کیفیت پایین ، کاری که باید انجام بدهیم این است که با آن‌ها تماس بگیرید از آن‌ها بخواهید این لینک‌ها را حذف کنند . برای لینک های حالت دوم با صاحب آن سایت تماس بگیرید و از آن‌ها بخواهید متن anchor text شما را تغییر دهند اگر این حذف کردن لینک‌ها به خوبی انجام شود می‌توانید شاهد این باشید که به رتبه قبلی خود در گوگل برگردید .
پس از پاک‌سازی لینک‌ها یک به سمت سایت شما هدایت شدند ، حالا زمان آن است که سایت بهتری را بسازید . گام اول ایجاد یک برنامه صحیح ساخت لینک برای وب سایت است . من گام بعدی این است که کلمات کلیدی خود را با متن صحیح به سایت خود لینک کنید یک سایت خود را از مشکل بزرگ کپی بودن اطلاعات سایت برطرف کنید و سعی کنید محتوای یک سایت خود را به صورت انحصاری خودتان بنویسید . زمانی که شما تمامی کارها را انجام دادید سایت شما وارد مرحله بررسی برای بازگشت به رتبه مناسب می‌شود .
به یاد داشته باشید ، بازگشت از جریمه پنگوئن زمان زیادی می‌برد ، پس منتظر تغییرات سریع پس از انجام این کارها نباشید . اگر رتبه سایت شما پس از چند هفته بهبود نیافت حالا زمان آن رسیده است تا به گوگل درخواست بررسی مجدد وب سایت خودتان را بدهید این کار را می‌توانید در بخش ابزارهای گوگل انجام دهید به این نکته توجه داشته باشید که پاسخ از سوی گوگل ممکن است چند هفته طول بکشد پس خودتان را برای این انتظار آماده کنید .
پاک‌سازی ، ساخت و نگهداری وب‌سایت بر طبق قوانین راهنمایی گوگل مهم‌ترین وظیفه مدیر یک وب سایت .
اگر فکر می‌کنید گوگل پنگوئن سایت شما را جریمه کرده است و شما با امور وب سایت خود آشنا نیستید و می‌خواهید سایت خودتان را به رتبه قبلی برگردانید می‌توانید با متخصصین مدیر سایت تماس بگیرید متخصصین مدیر سایت وب سایت شما را به همراه لینک هایی که به سمت سایت شما هدایت شده اند را بررسی کرده و پس از ایجاد تغییرات لازم و بهبود وضعیت به سایت مکاتبات لازم با آن واحد پشتیبانی گوگل را انجام می‌دهند .
در مرحله بعدی یاد می گیرید که چگونه با استفاده از ابزار گوگل لینک های بی‌کیفیت را حذف کنید .
نویسنده : علی نورهانی 
 منبع : مدیر سایت 
1 نظر
  1. محمد می گوید

    خیلی عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.