شناسایی لینک های مخفی توسط گوگل

از همان ابتدا که موتورهای جستجو وارد عرصه وب شدند . بسیاری از وب سایت‌ها برای افزایش منفعت خودشان سعی می‌کردند که رتبه خودشان را در این موتورهای جستجو بالا ببرند . متأسفانه برخی از سایت‌هایی که به امر آموزش و ارائه خدمات سئو می‌پرداختند بر روی موارد منفی متمرکز می‌شدند یعنی سعی می‌کردند با فریب گوگل و موتورهای جست و جوی دیگر، رتبه خودشان را افزایش دهند گوگل و موتورهای جست و جوی دیگر همواره با این روش‌های منفی بهینه‌سازی سایت مبارزه می‌کنند شما می‌توانید از طریق این لینک زیر فهرستی از این موارد را در وب سایت گوگل مشاهده کنید.
 اما آنچه که در این مقاله به آن می‌پردازم فریب گوگل از طریق لینک‌های مخفی در وب سایت است در زیر چند مثال ساده در مورد این روش فریب گوگل را به شما می گویم:
۱- استفاده از متن سفید در پشت زمینه سفید
۲- قرار دادن نوشته در بین تصاویر وب‌سایت .
۳- استفاده از کدهایCSS  برای قرار دادن متن در بیرون صفحه وب سایت .
۴- تنظیم اندازه متن به صفر
۵- مخفی کردن لینک‌ها با لینک دهی به کاراکترها برای مثال لینک دادن به حرفی مانند الف یا.
در زیر بخش از مصاحبه آقای مت کات را برای شما ترجمه کردم :
((سیستم گوگل می‌تواند تمامی المان‌های صفحه شما را بررسی کند سیستم می‌تواند تمامی المان‌های پنهان اسناد شما را که می‌تواند گروهی از المان‌های باشد را شناسایی کند سیستم . 
سیستم می‌تواند بخش‌هایی از اسناد شما که به صورت مخفی به کاربر نمایش داده نمی‌شوند را نیز شناسایی کند .))
یکی از وظایف آقای مت کات این است که روش‌های مختلف فریب گوگل را شناسایی کرده و برای رفع آن راهکارهایی را ارائه کند .
البته ایشان در زمانی که مطلبی را در وبلاگ خود منتشر می‌کند و یا در جایی مصاحبه‌ای می‌کند به طور کامل و واضح در مورد الگوریتم گوگل صحبت نمی‌کند ولی در لابه لای صحبت‌های ایشان می‌توانیم به راحتی متوجه شویم که دقیقاً الگوریتم گوگل چگونه کار می‌کند.
همان‌طور که می‌دانید یکی از روش‌های افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو با کلید واژه مورد نظر این است که، با همان کلید واژه به سایت خود لینک گرفته باشیم اما بسیاری از وب سایت‌ها مایل نیستند که به این روش به ما لینک دهند کاری که برخی از صاحبان وب سایت انجام می‌دهند .  اینست که در زمانی که می‌خواهند کار لینک سازی را انجام دهند در سایت‌هایی که اجازه نمی‌دهند به صورت عادی لیک بسازند و افرادی که لینک می‌سازند را حذف می‌کنند، برای مثال انجمن‌ها و نظرات در وبلاگ‌ها. در قدیم سعی می‌کردند که با کاراکترهای کوچک به سایت خود لینک بدهند
از این مصاحبه ایشان می‌توان به خوبی متوجه شد که گوگل افرادی را که از طریق تصاویر بسیار کوچک یعنی یک در یک پیکسل و یا کاراکترهای کوچک به سایت خود لینک می‌دهند را شناسایی می‌کند.در الگوریتم جدید  گوگل پنگوئن به خوبی می‌توان سایت‌هایی که جریمه شده‌اند را مشاهده کرد .
همان‌طور که می‌دانید در کد نویسی CSS به ما اجازه می‌دهد که بخشی از المان‌های وب‌سایت را برای کاربر مخفی کرده و یا از صفحه خارج کنیم همچنین می‌توانیم از جاوا برای پنهان سازی متن‌ها و جابجا کردن اسناد یا  نوشتار استفاده کنیم.
اما چرا ممکن است شما این کار را در وب سایت خودتان انجام نداده‌اید ولی وب سایت شما توسط گوگل جریمه شده است. ممکن است قالب شما که توسط طراح شما ساخته شده است حاوی لینک‌های مخفی در قالب شما باشد و این کار را برای سوءاستفاده از وب سایت شما انجام داده باشد پس همواره سعی کنید تمامی بخش‌های قالب خودتان را مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید هیچ بخش پنهان یا لینک پنهانی برای مخاطبی که شما و گوگل وجود ندارد .
همان‌طور که می‌دانید سری تگ‌های H برای گوگل در بهینه‌سازی داخل سایت بسیار مهم می‌باشد همان‌طور که می‌دانید با استفاده از کدهای css شما می‌توانید اندازه این  تگ‌های H را تغییر دهید البته ممکن است این تغییرات را برای زیبایی سایت نیاز داشته باشید. زیرا برای زیبایی سایت شما بسیار مهم است اما زمانی شما به عنوان یک فریب دهنده شناسایی می‌شوید که بخواهید اندازه H2 را به مقدار یک پیکسل تغییر دهید در این شرایط این متن قابل خواندن نیست گوگل به خوبی می‌تواند کدهای css را بررسی کند در حقیقت گوگل یک سیستم کار بر محور است و همواره تلاش می‌کند وب سایت‌ها را آن گونه ببیند که کاربران عادی نیز مشاهده می‌کنند شما باید به این نکته توجه داشته باشید که شاید گوگل در حال حاضر وب سایت شما را جریمه نکند و شما با انجام این مخفی کاری‌ها گوگل را فریب دهید ولی مطمئناً در آینده گوگل متوجه شده برد جریمه سنگینی را برای شما در نظر می‌گیرد.
 در کلاس‌های آموزشی سئو همواره به دانشجوها تأکید می‌کنم که هرگز به سراغ روش‌های فریب گوگل نروند و همواره به صورت اصولی وب‌سایت خودشان را بهینه‌سازی کنند در این شرایط در زمانی که گوگل الگوریتم خودش را تغییر می‌دهد به جای اینکه افت  رتبه داشته باشند افزایش رتبه نیز خواهند داشت زیرا گوگل سایت‌هایی که آن را فریب می‌دهند را شناسایی کرده و شما که وب‌سایتتان به صورت اصولی بهینه‌سازی شده است را در نتایج بهتری قرار می‌دهد.
در مقالات بعدی به روش‌های دیگری که انجام آن‌ها باعث جریمه شدن وب سایت شما می‌گردد می‌پردازم .
نویسنده – علی نورهانی 
منبع – مدیر سایت 
1 نظر
  1. علیرضا می گوید

    سلام آقای نورهانی عزیز مثل همیشه فعال و پویا واقعا همین طوره به بروزرسانی آخری الگوریتم ابزار disaw هم زیاد مورد استفاده قرار میگیرد مخصوصا اگر لینک مخفی در سایتی داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.