پایان anchor text و آغاز co-citation

همان طور که می‌دانید برای بهینه سازی کلمات کلیدی برای افزایش آن‌ها در موتور های جستجو، یکی از مهم‌ترین پارامتر های سنجش الگوریتم گوگل برای نمایش نتایج جستجو برای یک کلمه کلیدی تعداد لینک‌های با کیفیتی است که در متن لینک ورودی به صفحه شماست که به اصطلاح Anchor text می‌گوییم. یکی از روش‌های رایج بهینه سازی کلمات کلیدی به صورت سنتی این بود که مدیران سایت تلاش می‌کردند از سایت‌های مختلف لینک متنی دریافت کنند یا بخرند! و رتبه کلمه کلیدی خودشان را افزایش دهند. البته این موضوع باعث شد که بسیار از صاحبان وب سایت به سمت روش‌های اسپم و فریب گوگل بیش بروند.
   یکی از انتقادهایی که صاحبان وب‌سایت به گوگل داشتند این بود که دریافت لینک به تنهایی کار آسانی نیست و از آن مشکل‌تر به شیوه متنی و وجود کلمه کلیدی در Anchor text است. اخیراً گوگل در الگوریتم خود تغییر خوبی را قرار داده و در حال حاضر Anchor textمانند قبل کارایی ندارد. مفهوم جدیدی در بهینه سازی سایت وجود دارد به نام Co-Citation .
اجازه بدهید با یک مثال ساده تفاوت Anchor Text  و Co-citation را به شما توضیح بدهم:
معمولاً زمانی که می‌خواهیم سایت خودمان را معرفی کنیم و یا فردی سایت ما را معرفی می‌کند به صورت زیر لینک می‌دهد:
برای اطلاعات بیشتر در مورد مدیرسایت اینجا را کلیک کنید.
اگر خیلی خوش شانس باشید سایت مورد نظر به شیوه زیر به سایت شما لینک می‌دهد.
مدیرسایت یک سایت آموزشی در زمینه بازاریابی اینترنتی است.
سایتی که در حالت دوم به ما لینک بدهد می‌تواند بر رتبه کلمه کلیدی بازاریابی اینترنتی برای مدیرسایت تأثیر گذار باشد.
نکته مهم این است که همه سایت‌ها به صورت anchor text به ما لینک نمی‌دهند در این شرایط چه کار باید کرد که رتبه کلمات کلیدی خودمان را در موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل افزایش دهیم.
در این جاست که مفهوم Co-citation به کمک ما می‌آید. این روش بسیار ساده است مطمئناً خود شما به صورت طبیعی این کار را انجام داده‌اید ولی مطمئناً با یادگیری آن می‌توانید با استفاده صحیح آن رتبه خودتان را افزایش دهید
Co-citation به این معنی است لطفاً به مثال زیر توجه کنید:
فرض کنید می‌خواهیم در سایتی مقاله ای درج کنیم و لینک سایت خودمان را قرار دهیم. شاید این سایت به شما حتی اجازه استفاده از Anchor-text  را نیز ندهد. در این شرایط گوگل به کلمات کلیدی ما در قبل و بعد از لینک توجه می‌کند. البته برای تأثیر بیشتر همیشه سعی کنید در سایت‌هایی لینک بسازید که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند بنابراین در هنگام لینک سازی مانند زیر عمل می‌کنیم:
جهت اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی سایت به www.modiresite.com مراجعه نمایید.
در این شرایط گوگل به ۲ کلمه کلیدی تکنیک‌های بازاریابی اینترنتی و بهینه سازی سایت در مورد صفحه شما توجه می‌کند.
در این شرایط کار لینک سازی بسیار آسان‌تر از قبل شده است. در مقالات بعدی بیشتر در مورد تکنیک‌های نوین لینک سازی برای شما می‌نویسم.
نویسنده: علی نورهانی
2 نظرات
  1. میلاد عزتی می گوید

    سلام یک سوال دارم من اگه بخوام تو کلمه باربری تهران سایت بالا بیاد در جمله زیر به کلمه باربری تهران لینک بدم یا به کلمه فردیس بار ؟

    برای مشاوره رایگان در زمینه باربری با یکی از شرکت های باربری تهران مثل فردیس بار که از بهترین باربری های تهران در است تماس بگیرید.

    1. علی نورهانی می گوید

      بله درست است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.