۵ روشی که میتوانید با آنها مشتریان ثابت بیشتری جذب کنید

جذب مشتری امروزه از اهمیت خاصی برخودراد است. جذب مشتری ترفند های خاص خود را دارد و نگه داشتن مشتری و تبدیل آن به مشتریان ثابت مهارت میخواهد. این واقعاَ مهارت است که شما بتوانید مشتریان خود را به مشتریان ثابت خود تبدیل کنید، با این روش فروش و در نتیجه سود شما هم نیز بیشتر خواهد شد. شما باید سعی کنید که خدمات خود را به گونه ای ارائه دهید تا شما هم بتوانید جزو آنهایی باشید که دارای تعدادی زیاد مشتریان ثابتی است. ما در اینجا ۵ روشی که با آنها میتوانید مشتریان ثابت بیشتری جذب کنید را مورد بررسی قرار میدهیم:

روش اول- ارتباط با مشتری

 

۵ روشی که میتوانید با آنها مشتریان ثابت بیشتری جذب کنید

این روش از مهمترین روش ها است که همیشه در اولویت قرار دارد. اینکه شما چگونه بتوانید با مشتریان خود ارتباط داشته باشید خیلی اهمیت دارد. ماندن مشتریان و تبدیل شدن مشتریان ثابت نشان دهنده ارتباط خوب یک فروشنده با مشتریانش است.

اگر یک فروشنده رفتار خوبی را با مشتریان نداشته باشد و روابط اجتماعی خوبی را نداشته باشد در نتیجه به مرور زمان شاهد از دست دادن تمام مشتریان خود میشود اما فروشنده ای که به خوبی با مشتریان خود رفتار میکند متوجه میشود که نه تنها مشتریان جدیدی هم اضافه میشود بلکه مشتران قبلی به مشتریان ثابتی تبدیل میشود و این شروع یک سود خوب برای فروشنده میباشد.برای کسانی که کسب و کار اینترنتی میکنند هم به همین صورت است. آنها باید فضایی را برای کاربران خود ایجاد کنند که گویای این باشد که شما به عنوان یک فروشنده همیشه در سایت حضور دارید و با خوبی از خرید، نظرات و پیشنهادات آنها استقبال میکنید.

این هم باعث میشود تا آنها به کاربران ثابتی تبدیل شوند. در واقع شما باید ارزش طول عمر مشتری را بالا ببرید و آن با ارتباط خوب شما با آنها میسر میشود. شما با این روش میتوانید در ذهن مشتری بمانید و همیشگی شوید و هر زمان که بخواهند خریدی در خصوص محصولات شما را کنند فقط از شما خریداری میکنند. این روش تاثیر مثبت دیگری هم دارد و آن این است که مشتریان شما، شما را به دیگران هم معرفی میکنند. با این روش هم مشتریان جدیدی را بدست آوردید و هم مشتریان قبلی خود را به مشتریان ثابت تبدیل کرده اید.

روش دوم- مشتری اولویت اولتان باشد

شاید از خود بپرسید یعنی چی؟ بسیاری از فروشندگان هستند که اولویت اولشان مشتری نیست و این باعث میشود که از هدفشان که ثابت کردن مشتریان میباشد دور شوند. حتی در برخی از موارد مشتریان کمتر شدند. اگر شما بتوانید به این فکر کنید و برای خود جوابی پیدا کنید که برای شما مشتری اهمیت دارد و یا پول؟ این سوال بسیار مهمی است که میتواند تکلیف شما را در کسب و کارتان مشخص کند.

در صورتیکه جوواب شما پول باشد مطمئن باشید که آن طور که قرار بود بشود نمیشود. وقتی شما به پول فکر کنید  دیگر برایتان اهمیتی ندارد که چگونه با مشتری رفتار میکنید یا هر چیز دیگری.با این کار مشتریان خود را بعد از مدت کوتاهی از دست میدهید. اما اگر جواب شما مشتری باشد خوب این قدم اول برای ثابت شذن مشتریان است. وقتی شما اولویت خود را مشتری میگذارید  دیگر هدفتان ایتن است که مشتری از شما راضی باشد حتی گاهی ممکن از یک محصول را با قیمت خیلی پایین تر هم بفروشید. فکر نکنید که ضرر کرده اید برعکس شما سود بدست آوردید سودی که به صورت یک سرمایه گذاری بلند مدت است.

شاید شما الان محصول خود را با قیمت پایین تری فروختید اما این رفتار شما در ذهن مشتری میماند و آنها ترجیح میدهند که خریدهای خود را همیشه از شما انجام دهند. در نتیجه آنها به مشتریان ثابتی تبدیل میشوند. از طرفی دیگر باعث تبلیغ کار شما میشوند. به این صورت که شما را به دیگران معرفی میکنند و مشتریان جدیدی هم به سمت شما می آیند. پس قبل از شروع اولویت خود را بررسی کنید و بعد تصمیم به کار بگیرید و سعی کنید اولویت خود را رضایت مشتری قرار دهید.

روش سوم- خوش قول باشید

 

۵ روشی که میتوانید با آنها مشتریان ثابت بیشتری جذب کنید1

 

خوش قولی یکی از موارد بسیار مهم در طول مدت یک مشتری است. هنگامی که مشتری یک محصولی را سفارش میگذارد و مدت زمانی که  در نظر میگیرید و به او اعلام میکنید باید تلاش خود را کنید که در همان زمان به دست مشتری برسانید. اگر بخواهید دیرتر برسانید در واقع بدقولی کرده اید و با تکرار این کار شما به مرور مشتریان خود را از دست میدهید چرا که مشتریان بسیار روی مدیریت زمان حساسیت دارند و انتظار دارند که محصول آنها به وقت به دستشان برسد. اگر به آنها قول میدهید که مثلاَ در هفته آینده محصولات جدیدی را میخواهید بیاورید باید در هفته آینده محصولات خود را بیاورید و روی سایت بگذارید. اگر بخواهید بدقولی کنید مشتریان کم کم اعتمادشان را به شما از دست میدهند و به مرور از سایت شما خارج میشوند. و دیگر به حرفهای شما اعتمادی نمیکنند.

اگر سفارش جدیدی را میگیرید که در حال حاضر در سایت خود موجود ندارید طبق قولی که به مشتری خود داده اید باید ان محصول را بیاورید و برایشان ارسال کنید. پس خوش قول بودن شاید به نظر ساده برسد اما وقتی در عمل قرار میگیرید میبینید که سخت نیست اما باید حسابی حواستان باشد تا یه وقت پیش مشتری بدقول نشوید مخصوصاَ برای مشتریان جدید که بار اول میخواهند از خدمات شما استفاده کنند. در صورتیکه همان بار اول ببینند شما اصلاَ فرد خوش قولی نیستید دیگر از شما خرید نمیکنند و این میتواند تاثیر منفی برای شما بگذارد چون ممکن است به دوستان خود هم بگوید که از سایت شما خریداری نکنند.

روش چهارم- محصولات با کیفیت داشته باشید

کیفیت محصولات از عوامل مهمی به شمار میرود. باید از محصولی که به دست مشتری میدهید اطمینان کامل داشته باشید. ابتدا خود را مشتری فرض کنید و خودتان را جای مشتریان قرار دهید و ببینید که آیا از محصولی که میخواهید به مشتریان خود بدهید راضی هستید؟ اگر محصولات بی کیفیتی به مشتریان بدهید به مروز زمان اول اعتماد آنها را از دست میدهید و بعد مشتریان از خرید کردن از سایت شما منصرف میشوند. باید این نکته را در نظر داشته باشید که بی کیفیت بودن محصول شما فقط از دست دادن آن مشتری نیست بلکه شما مشتریان جدید هم ا دست خواهید داد چون شما با تبلیغ مشتریان خود و نظرات مثبت آنها است کهه رد میکنید و میتوانید موفق شوید. پس حتماَ این موضوع را بی ارزش نبینید. اول از کیفیت محصولات خود مطمدن شوید و بعد به دست اننها برسانید.

از طرفی با قراردادن بخش نظر سنجی میتوانید از کیفیت محصولات خود مطلع شوید. با این کار حتی اگر محصول بی کیفیت هم برای مشتری فرستاده باشید البته ناخواسته و در قسمت نظر سنجی مطلع شوید که این طور بوده است در نتیجه تلاش میکنید که آن محصول را مجدد با کیفیت بهتری برایشان ارسال کنید و تلاش کنید که از این به بعد محصولات با کیفیتی را داشته باشید. این حود حس اعتماد را در مشتریان به وجود می آورد و باعث میشود که مشتریان شما بعد از مدت زمانیی به مشتریان ثابت تبدیل شود و درنتیجه باعث افزایش سود شما خواهد شد.

روش پنجم- پاسخ به سوالات مشتری

 

۵ روشی که میتوانید با آنها مشتریان ثابت بیشتری جذب کنید2

 

برای هر مشتری پیش می آید که از محصولاتی که بازدید میکند و میخواهد خرید داشته باشد سوالاتی را از فروشنده بپرسد که البته این حق طیعی یک مشتری است. شما به عنوان یک فروشنده باید با صبر و حوله بسیار به سوالات مشتریان خود پاسخ دهید. اگر بیی حوصلگی کنید و پاسخ سوالات را پشت گوش بیندازید به مرور زمان اعتماد مشتریان را به خود از دست میدهید و این جلوه خوبی را برای شما ندارد.

از طرفی دیگر میتوانید در سایت خود قسمتی با عنوان پرسش و پاسخ در نظر بگیرید(میتوانید این قسمت را در زیر هر یک از محصولات خود در نظر بگیرید تا اگر مشتریان جدیدی هم سوالات مشابهی داشته باشند بتوانند از پاسخی که داده اید استفاده کنند.). این یکی از روش های بسیار موثر در سیستم بازاریابی و فروش است که در چند سال اخیر مورد بررسی قرار گرفته است و بسیار نتیجه مثبتی داشته است.

امروزه بسیاری از فروشگاه های آنلاین از این روش استفاده میکنند و شما در محصولی را که بخواهید میتوانید در قسمت پرسش و پاسخ و یا نظرات، سایر نظرات کاربران دیگر هم مشاهده کنید تا بتوانید بهتر برای خرید محصول مورد نظر تصمیم بگیرید.

نتیجه گیری

ارتباط با مشتری و مشتری مداری امروزه یم مسئله مهم در سیستم بازاریابی و فروش است که بسیار مورد تحقیق و بررسی انجام شده است. در واقع فروش محصول یک قضیه و داشتن مشتری های ثابت قضیه دیگری است که البته ما بیشتر روی مورد دوم تاکید زیاد داریم که اینکه مشتریان خود را باید بتوانی به مشتریان همیشگی تبدیل کنیم. فقط کافیست یک صری اصول اولیه که در این مقاله  مورد بررسی قرار دادیم را انجام دهید. با مشتریان خود باید مانند یک دوست خوب باشید. همانطور که برای نگه داشتن یک  دوست خوب تلاش میکنید برای نگه داشتن مشتری هم همانقدر باید تلاش کنید.

 

2 نظرات
  1. zakaria می گوید

    بسیار عالی و کاربردی بود همیشه باید با مشتریان کنار امد تا در کنار شما باشند

  2. علی می گوید

    مقاله خوب و کاربری بود
    لطفا بر روی ویرایش مقالات بیشتر دقت کنید
    سپاس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.